Odświeżony Volkswagen ID.4 i ID.5 jest szybszy. Producent podniósł limit prędkości maksymalnej

Klienci zastanawiający się nad zakupem elektrycznego Volkswagena ID.4 lub ID.5 mają teraz jeszcze lepszy powód, by w końcu to zrobić. Producent pochwalił się przydatną aktualizacją.

Zarówno Volkswagen ID.4 jak i jego nieco bardziej stylowy brat, czyli ID.5, otrzymały na rynku europejskim kilka usprawnień. Największe różnice znajdziemy w wersji z napędem na tylną oś i baterią o pojemności 77 kWh.

Jeśli chodzi o zmiany techniczne, bazowa odmiana, w której znajdziemy akumulator o pojemności 58 kWh, otrzymał jedynie możliwość nieco szybszego ładowania. Zamiast 110 kW auto przyjmie teraz moc 115 kW z szybkiej stacji DC.

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5

Szybsze ładowanie

W przypadku modeli z 77-kWh baterią poprawek jest już więcej. Zamontowano odświeżoną wersję akumulatora, dzięki czemu tutaj możemy sobie pozwolić na ładowanie z mocą nawet do 175 kW.

Oprócz tego, zwiększył się też zasięg. Volkswagen ID.4 Pro przejedzie teoretycznie 550 kilometrów (zamiast 533 km), a jego bardziej opływowy brat – 556 kilometrów (zamiast 545 km) (WLTP).

Na tylnej osi w końcu pojawił się odświeżony silnik, który teraz generuje 286 koni mechanicznych i 545 niutonometrów. To aż o 82 konie mechaniczne więcej niż dotychczas. Auta z napędem na obie osie zyskują po 21 koni mechanicznych.

Volkswagen ID.4 GTX ID.5 GTX
Volkswagen ID.4 GTX ID.5 GTX

Na szczycie oferty obu modeli widnieje wariant GTX. Teraz daje on kierowcy do dyspozycji 340 koni mechanicznych, czyli o 41 KM więcej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz prawie sekundę krócej, bo 5,4 sekundy (wcześniej 6,3 s).

Volkswagen ID.5 GTX AWD 299 KM 77 kWh. Ile zimą “pali” usportowiony elektryk w trasie?

Szybsza jazda

Ważną zmianą jest podniesienie poziomu w elektronicznym ograniczniku prędkości maksymalnej. Zamiast 160 km/h rozpędzimy się teraz aż do 180 km/h. Dotyczy to wszystkich wersji napędowych.

Każdy wariant otrzymuje też nowy system inforozrywki, który wyświetlany jest na montowanym w standardzie ekranie o przekątnej 12,9 cala. Tuż pod nim znajduje się znany nam touchpad, który w końcu zyskał podświetlenie.

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4

Drobne zmiany dotyczą również wirtualnego kokpitu, wyświetlacza przeziernego head-up display i asystenta głosowego. Przeniesiono również przełącznik trybów jazdy.

Na liście wyposażenia dodatkowego pojawił się 10-głośnikowy system audio Harman Kardon. W konfiguratorze natomiast znajdziemy nowe kolory lakieru.

Dilerzy rozpoczęli już zbieranie zamówień na odmłodzone Volkswageny ID.4 oraz ID.5. Oficjalnego polskiego cennika niestety jeszcze nie znamy.