Klienci zastanawiający się nad zakupem elektrycznego Volkswagena ID.4 lub ID.5 mają teraz jeszcze lepszy powód, by w końcu to zrobić. Producent pochwalił się przydatną aktualizacją.
Zarówno Volkswagen ID.4 jak i jego nieco bardziej stylowy brat, czyli ID.5, otrzymały na rynku europejskim kilka usprawnień. Największe różnice znajdziemy w wersji z napędem na tylną oś i baterią o pojemności 77 kWh.
Jeśli chodzi o zmiany techniczne, bazowa odmiana, w której znajdziemy akumulator o pojemności 58 kWh, otrzymał jedynie możliwość nieco szybszego ładowania. Zamiast 110 kW auto przyjmie teraz moc 115 kW z szybkiej stacji DC.
Szybsze ładowanie
W przypadku modeli z 77-kWh baterią poprawek jest już więcej. Zamontowano odświeżoną wersję akumulatora, dzięki czemu tutaj możemy sobie pozwolić na ładowanie z mocą nawet do 175 kW.
Oprócz tego, zwiększył się też zasięg. Volkswagen ID.4 Pro przejedzie teoretycznie 550 kilometrów (zamiast 533 km), a jego bardziej opływowy brat – 556 kilometrów (zamiast 545 km) (WLTP).
Na tylnej osi w końcu pojawił się odświeżony silnik, który teraz generuje 286 koni mechanicznych i 545 niutonometrów. To aż o 82 konie mechaniczne więcej niż dotychczas. Auta z napędem na obie osie zyskują po 21 koni mechanicznych.
Na szczycie oferty obu modeli widnieje wariant GTX. Teraz daje on kierowcy do dyspozycji 340 koni mechanicznych, czyli o 41 KM więcej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz prawie sekundę krócej, bo 5,4 sekundy (wcześniej 6,3 s).
Volkswagen ID.5 GTX AWD 299 KM 77 kWh. Ile zimą “pali” usportowiony elektryk w trasie?
Szybsza jazda
Ważną zmianą jest podniesienie poziomu w elektronicznym ograniczniku prędkości maksymalnej. Zamiast 160 km/h rozpędzimy się teraz aż do 180 km/h. Dotyczy to wszystkich wersji napędowych.
Każdy wariant otrzymuje też nowy system inforozrywki, który wyświetlany jest na montowanym w standardzie ekranie o przekątnej 12,9 cala. Tuż pod nim znajduje się znany nam touchpad, który w końcu zyskał podświetlenie.
Drobne zmiany dotyczą również wirtualnego kokpitu, wyświetlacza przeziernego head-up display i asystenta głosowego. Przeniesiono również przełącznik trybów jazdy.
Na liście wyposażenia dodatkowego pojawił się 10-głośnikowy system audio Harman Kardon. W konfiguratorze natomiast znajdziemy nowe kolory lakieru.
Dilerzy rozpoczęli już zbieranie zamówień na odmłodzone Volkswageny ID.4 oraz ID.5. Oficjalnego polskiego cennika niestety jeszcze nie znamy.