Najmocniejszy hybrydowy SUV od Niemców już w Polsce. Trzeba wydać ponad pół miliona

Hybrydowe napędy typu plug-in są dla wielu użytkowników aut przejściowym rozwiązaniem. Chcą doświadczyć elektromobilności, ale jeszcze nie w formie zupełnie bezemisyjnego wozu. Z nową propozycją na polski rynek wkracza Mercedes-AMG.

Właśnie pojawił się cennik SUV-a segmentu D w najmocniejszej odmianie napędowej. Mowa o Mercedesie-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ w wersji nadwozia SUV oraz Coupe.

Tak mocnego SUV-a Coupe w ofercie Mercedesa jeszcze nie było. Nowość od AMG

Najwyższy wariant poprzedniej generacji zapewnia świetne wrażenia akustyczne. Wszystko za sprawą 4.0 litrowego silnika V8 doposażonego w dwie turbosprężarki.

Napęd realizowany jest przez hybrydę plug-in z silnikiem 2.0

W przypadku nowego modelu nie jest już tak kolorowo. Pod maską znajduje się zaledwie 4-cylindrowy motor o pojemności 2.0 litrów, który pracuje w układzie hybrydy typu plug-in.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe

Owszem, parametry ma naprawdę imponujące, gdyż kierowca otrzymuje do dyspozycji aż 680 koni mechanicznych i 1020 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Z baterii nie skorzystamy jednak zbyt intensywnie, gdyż ma ona pojemność zaledwie 6,1 kWh brutto. Producent deklaruje, że będziemy w stanie przejechać w trybie bezemisyjnym maksymalnie 12 kilometrów.

Topowy Mercedes-AMG GLC za ponad pół miliona złotych

Cennik Mercedesa-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ w wersji SUV startuje w Polsce od kwoty 574 100 złotych brutto. To o około 70 000 złotych więcej niż konkurencyjne BMW X3 M Competition.

Za nieco bardziej stylową odmianę Mercedesa-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe trzeba zapłacić jeszcze więcej. Tutaj cennik startuje od 585 700 złotych.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe

Na liście wyposażenia standardowego znajdziesz między innymi: skrętną tylną oś, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła 4MATIC+, skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym oraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym systemem tłumienia (ADS).

Producent nie zawodzi jeśli chodzi o opcje personalizacji. Do dyspozycji klientów jest aż 12 lakierów, 6 wzorów felg oraz 6 wariantów tapicerki. Topowy wariant GLC AMG można już teraz zamawiać w polskich salonach.