Producenci samochodów rzadko kiedy jednorazowo prezentują pełną gamę nowego modelu. Zazwyczaj lubią trochę rozciągnąć to w czasie, aby częściej przypominać nam o swojej ofercie.
W taki sam sposób postąpił Mercedes w przypadku SUV-a o oznaczeniu GLC. Premiera bazowej wersji miała miejsce w czerwcu 2022 roku i dopiero w marcu 2023 roku zobaczyliśmy odmianę z nadwoziem w stylu Coupe.
Zobacz również
Bazowa wersja nie zrobi już wstydu przed Chińczykami. Nowy crossover Volkswagena może namieszać ceną 122 390 zł
Skoda Octavia znów hitem. Za 900 zł zyskuje wyższy prześwit, a bagażnik ma 600 litrów. Idealna alternatywa dla SUV-a
Stylowy crossover Fiata za 72 300 zł, którego boją się Dacia i chińskie marki. Prześwit i bagażnik 413 litrów przemawiają za nimAż do lipca 2023 roku musieliśmy poczekać na topowe warianty napędowe od Mercedesa-AMG. Tutaj również pokazano nam wyłącznie standardową wersję nadwozia typu SUV.
Dopiero teraz, Mercedes-AMG pokazał ostatni element układanki. Mowa oczywiście o Mercedesie-AMG GLC Coupe, w dwóch odmianach noszących oznaczenia 43 i 63 S E Performance.


Niestety, jak już zapewne zdążyłeś się zorientować, pod maską żadnego z tych wariantów nie uświadczysz dużego silnika. Są to jedynie 2.0 litrowe, rzędowe czwórki.
Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe napędzany jest poprzez 2.0 litrowy motor benzynowy pracujący w układzie miękkiej hybrydy. Kierowca ma do dyspozycji moc 421 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego.


Jest tu obecny napęd na wszystkie koła, dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Drugą nowością jest Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ Coupe. Tutaj również mamy do czynienia z hybrydą, ale w „poważniejszym” wydaniu, czyli typu plug-in.
Tak mocnego SUV-a Coupe jeszcze nie mieli
2.0 litrowy motor benzynowy generuje moc 476 koni mechanicznych. Współpracuje on z jednostką elektryczną umieszczoną na tylnej osi, która dorzuca od siebie dodatkowe 204 konie mechaniczne.


Łącznie kierowca ma zatem do dyspozycji aż 680 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 1020 niutonometrów. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna w tym przypadku jest ograniczona elektronicznie do 275 km/h.
Dostępność oraz polski cennik tych wariantów nie jest jeszcze znany. Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC w wersji SUV to w polskim salonie koszt 398 900 złotych, a Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance 4MATIC+ kosztuje 574 100 złotych.



