Producenci ekskluzywnych samochodów często miewają problemy z pewnym rodzajem klientów. Chodzi o osoby, które kupują unikatowe auta tylko po to, żeby za chwilę sprzedać je z dużym zyskiem.
Jest to możliwe dzięki temu, że takie modele sprzedawane są w bardzo limitowanej liczbie egzemplarzy. Nie wszyscy chętni mogą się załapać na opcję zakupu prosto z salonu i są zmuszeni zapłacić więcej wybierając auto z drugiej ręki.
Marką, która obecnie próbuje znaleźć rozwiązanie tego problemu, jest Porsche. Chodzi konkretnie o model 911 S/T, czyli auto uznane przez wielu dziennikarzy za najlepsze 911 w historii.
Uznali ten wariant Porsche 911 za najlepszy. Kosztuje o ponad milion złotych więcej niż bazowe 911
Niemiecki producent sprzeda tylko 1963 egzemplarze Porsche 911 S/T. Klientów nie odstraszyło nawet to, że jest to obecnie najdroższy wariant 911 w ofercie. Na polskim rynku wyceniono go na 1 623 000 złotych.
W Stanach Zjednoczonych pojawiło się ogromne zainteresowanie tą wersją 911. Producent chce jednak się upewnić, że auta trafią do prawdziwych entuzjastów, którzy będą czerpali radość z jazdy tym modelem.
„Kiedy zaprezentowano 911 S/T – upamiętniające 60. rocznicę powstania 911 – zaobserwowaliśmy bezprecedensowe zainteresowanie tym samochodem, znacznie przewyższające liczbę egzemplarzy przeznaczonych dla USA. Chcemy mieć pewność, że samochody będą dostępne dla prawdziwych pasjonatów, aby mogli nimi jeździć i cieszyć się przez długie lata. Z tego powodu osoby, którym przyznano 911 S/T w USA, będą musiały przestrzegać uzgodnionego minimalnego okresu przechowywania, ustalonego na jeden rok. W praktyce będzie to oznaczać, że samochody w USA będą początkowo wynajmowane na ten okres, zanim nastąpi przeniesienie własności.” – powiedział Frank Moser, prezes ds. linii modelowych 911 i 718
W związku z tym, aby zagrać na nosie tak zwanym „flipperom”, na rynku USA auta będą sprzedawane w leasingu. Przez pierwszy rok użytkowania Porsche 911 S/T będzie należało do producenta. Dopiero po roku klient będzie mógł przepisać własność na siebie.
Porsche 911 S/T to najlżejszy wariant 911 generacji 992. Łączy w sobie to, co najlepsze z wielu innych wersji tego legendarnego modelu ze Stuttgartu/Zuffenhausen.
Mamy tam do czynienia z silnikiem prosto z GT3 RS, czyli 4.0 litrową jednostką 6-cylindrową o mocy 525 koni mechanicznych. Potencjał ten przekazywany jest na tylne koła za pomocą 6-stopniowej przekładni manualnej.
Producent obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwające 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 300 km/h. Najlepszy jest natomiast zdecydowanie dźwięk silnika, który potrafi się wkręcić aż na 9000 obrotów na minutę.