Istnieje wiele sposobów na weryfikację poziomu właściwości jezdnych w samochodach. Jednym z nich jest przeprowadzenie tak zwanego „testu łosia”. Tym razem możesz zobaczyć jak poradził sobie z tym nowy Mercedes-AMG SL 63.
Nowa generacja tego legendarnego modelu zadebiutowała w październiku 2021 roku. Obecnie w polskich salonach model ten dostępny jest w trzech wariantach napędowych, wszystkich od AMG.
Mercedes-AMG SL (2022) oficjalnie. Legenda powróciła. 585 KM i napęd 4MATIC+ (wideo)
Na szczycie oferty widnieje Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ i jego cena startuje od 1 019 400 złotych brutto. Najtańsza wersja 43 to wydatek co najmniej 647 300 złotych.
Najszybszy dostępny obecnie wariant skrywa pod maską podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Kierowca ma do dyspozycji napęd na cztery koła, który zapewnia niezłe osiągi.
585 koni mechanicznych i 800 niutonometrów pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast aż 315 km/h.
Mercedes-AMG SL zabrany między pachołki
Autorzy załączonego nagrania wideo zabrali nowego roadstera Mercedesa-AMG na swój plac manewrowy. Tam ustawiono pachołki i przeprowadzono test jazdy w slalomie oraz próbę awaryjnego omijania przeszkody, czyli tak zwany test łosia.
W slalomie udało się uzyskać wynik 22,8 sekundy. W wewnętrznym rankingu Mercedes uplasował się zatem lepiej niż BMW XM czy Audi RS3, ale gorzej niż Porsche Taycan GTS czy Alpine A110 S.
Najlepsza próba w przypadku testu łosia została wykonana przy prędkości wejściowej 75 km/h. Jest to całkiem dobry wynik, ale nie rewelacyjny. Tesla Model S Plaid była w stanie to zrobić bezbłędnie jadąc aż 82 km/h, a Porsche 911 Carrera 4S – 80 km/h.
Co ciekawe, Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ najpewniej zachowywał się w trybie jazdy Comfort. Po wybraniu sportowych ustawień auto było zbyt nerwowe i trudniejsze do opanowania.
Fizyki nie oszukasz
Niestety, nowy Mercedes-AMG SL nie należy do samochodów lekkich. Oficjalnie podana masa najmocniejszego dostępnego obecnie wariantu 63 4MATIC+ to aż 1970 kilogramów.
Konkurencyjne pod względem osiągów Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet waży 1615 kilogramów. Propozycja z Zuffenhausen jest też tańsza, gdyż jej cena startuje od 845 000 złotych.