Na polskim rynku pojawiła się właśnie druga generacja Mercedesa-AMG GT Coupe. Model, który zadebiutował w sierpniu 2023 roku, trafił już do konfiguratora i poznaliśmy jego cenę. A przynajmniej jednej z wersji napędowych.
Jak można się było spodziewać, nowy Mercedes-AMG GT nie jest tani. Polscy klienci otrzymali na starcie możliwość zakupu jedynie topowej (póki co) odmiany.
Zobacz również
Masywna terenówka za 163 tys. zł wjeżdża do Europy. Polska może być następnym rynkiem po hiszpańskim
Nie jest to najnowszy SUV, ale za to nie ma problemów z częściami. Za 101 700 zł wyjedziesz z salonu
Kompaktowy SUV z Europy za 76 400 zł zaboli Baica 3. Oferuje duży ekran dotykowy, kamerę cofania i 17-calowe felgiMowa o Mercedesie-AMG GT 63 S 4MATIC+, pod którego maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Na wszystkie cztery koła trafia moc 585 koni mechanicznych.
Oto nowy Mercedes-AMG GT (2023). “Napęd na cztery koła w standardzie i układ 2+2” (wideo)
Dzięki układowi napędu 4MATIC+, sportowe coupe chcące rywalizować z Porsche 911 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 14,1 litra na 100 kilometrów.
Za takiego Mercedesa-AMG GT 63 4MATIC+ Coupe przyjdzie nam zapłacić 990 000 złotych brutto. Przekroczenie bariery miliona złotych nie jest zatem żadnym wyczynem.


Klient może wybrać jeden z czterech pakietów wykończenia zewnętrznego, ma do dyspozycji 11 kolorów nadwozia oraz 8 wzorów felg w rozmiarze od 20 do 21 cali. Jest też 9 wariantów kolorystyki wnętrza.
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi: układ podnoszenia przedniej osi za 10 362 zł, ceramiczny układ hamulcowy AMG za 43 173 zł, system nagłośnienia Burmester High-End 3D surround za 21 356 zł czy pakiet asystenta jazdy Plus za 13 988 złotych.
Patrząc na osiągi i szukając konkurencyjnej wersji Porsche 911, na myśl od razu przychodzi nam Carrera 4 GTS. 3.0 litrowy bokser o mocy 480 koni mechanicznych zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy.
Bazowa cena Porsche jest dużo niższa, bo startuje ona w polskich salonach od 814 000 złotych brutto. Dodatkowo, model ten jest już dostępny w wersji nadwozia Cabriolet lub Targa. W Mercedesie musimy na to jeszcze trochę poczekać.



