Na polskim rynku pojawiła się właśnie druga generacja Mercedesa-AMG GT Coupe. Model, który zadebiutował w sierpniu 2023 roku, trafił już do konfiguratora i poznaliśmy jego cenę. A przynajmniej jednej z wersji napędowych.
Jak można się było spodziewać, nowy Mercedes-AMG GT nie jest tani. Polscy klienci otrzymali na starcie możliwość zakupu jedynie topowej (póki co) odmiany.
Mowa o Mercedesie-AMG GT 63 S 4MATIC+, pod którego maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litrów. Na wszystkie cztery koła trafia moc 585 koni mechanicznych.
Oto nowy Mercedes-AMG GT (2023). “Napęd na cztery koła w standardzie i układ 2+2” (wideo)
Dzięki układowi napędu 4MATIC+, sportowe coupe chcące rywalizować z Porsche 911 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 14,1 litra na 100 kilometrów.
Za takiego Mercedesa-AMG GT 63 4MATIC+ Coupe przyjdzie nam zapłacić 990 000 złotych brutto. Przekroczenie bariery miliona złotych nie jest zatem żadnym wyczynem.
Klient może wybrać jeden z czterech pakietów wykończenia zewnętrznego, ma do dyspozycji 11 kolorów nadwozia oraz 8 wzorów felg w rozmiarze od 20 do 21 cali. Jest też 9 wariantów kolorystyki wnętrza.
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi: układ podnoszenia przedniej osi za 10 362 zł, ceramiczny układ hamulcowy AMG za 43 173 zł, system nagłośnienia Burmester High-End 3D surround za 21 356 zł czy pakiet asystenta jazdy Plus za 13 988 złotych.
Patrząc na osiągi i szukając konkurencyjnej wersji Porsche 911, na myśl od razu przychodzi nam Carrera 4 GTS. 3.0 litrowy bokser o mocy 480 koni mechanicznych zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy.
Bazowa cena Porsche jest dużo niższa, bo startuje ona w polskich salonach od 814 000 złotych brutto. Dodatkowo, model ten jest już dostępny w wersji nadwozia Cabriolet lub Targa. W Mercedesie musimy na to jeszcze trochę poczekać.