Oto nowy Mercedes-AMG GT (2023). “Napęd na cztery koła w standardzie i układ 2+2” (wideo)

Na tę chwilę, wszyscy fani marki Mercedes, ale również po prostu miłośnicy sportowej motoryzacji czekali bardzo długo. Po 9 latach od debiutu Mercedesa-AMG GT, przyszła pora na jego drugą generację.

Wiele rzeczy wyróżnia go od poprzednika. Już na starcie warto wspomnieć, że nowy Mercedes-AMG GT jest aż o 182 milimetry dłuższy, 45 milimetrów szerszy i 66 milimetrów wyższy.

2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63

Facet miał pokazać co potrafi nowy Mercedes-AMG GT. Zbłaźnił się przed publicznością (wideo)

Nowy rozmiar zapewnia większy poziom praktyczności, gdyż teraz bagażnik ma pojemność 321 litrów. Możemy tę przestrzeń zwiększyć do 675 litrów opuszczając oparcia tylnej kanapy.

Tak, nowy Mercedes-AMG GT stał się autem z konfiguracją foteli 2+2. W drugim rzędzie raczej nie przewieziemy w komfortowych warunkach dorosłych osób. Raczej zmieszczą się tam jedynie dzieci o wzroście do 150 centymetrów.

2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63

Stworzony w Affalterbach rywal Porsche 911 jest teraz dostępny tylko i wyłącznie z napędem na wszystkie koła 4MATIC+. Kierowca ma też do dyspozycji aktywne zawieszenie AMG Active Ride Control.

O jak najlepsze prowadzenie w zakrętach zadba system skrętnych kół na tylnej osi, elektronicznie sterowana szpera i aktywna aerodynamika. Nie brakuje też karbonowo-ceramicznych hamulców.

Stylistyka zewnętrzna nowego Mercedesa-AMG GT to raczej ewolucja niż rewolucją. Największą zmianą są chyba tylne lampy, które z pewnością nie wszystkim przypadną do gustu.

2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63

Wnętrze zostało przejęte z Mercedesa-AMG SL. Przed oczami kierowcy umieszczono 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu, a na środku deski rozdzielczej pojawił się 11,9-calowy ekran systemu MBUX.

Zmieniła się również nomenklatura. Mercedes-AMG GT dostępny będzie na początku w dwóch wariantach napędowych, noszących oznaczenia 55 i 63. W obu przypadkach mamy do czynienia z jednostką 4.0 V8.

Mercedes-AMG GT 55 daje kierowcy do dyspozycji moc 476 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 700 niutonometrów. Model ten potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 295 km/h.

2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63

Mercedes-AMG GT 63 to już 585 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Tutaj jesteśmy w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy i osiągnąć prędkość 315 km/h.

W przyszłości z pewnością do oferty dołączy jeszcze mocniejszy wariant 63 E Performance. To hybryda typu plug-in, która zaoferuje jeszcze wyższą moc.

Jest też szansa, że producent zdecyduje się na wprowadzenie bazowej wersji AMG GT 43. W tym przypadku pod maskę trafiłby silnik 2.0 R4 o mocy 381 koni mechanicznych.

2023 Mercedes-AMG GT 63
2023 Mercedes-AMG GT 63

Pierwsze samochody mają się pojawić na drogach w pierwszym kwartale 2024 roku. Cennika jeszcze nie znamy, ale AMG GT ma być droższy od AMG SL.

Mercedes-AMG SL z polskim cennikiem. Jest drożej niż w Maybachu. Startuje od 812 200 zł

Aktualnie, w polskich salonach Mercedesa, AMG SL 55 startuje od kwoty 868 100 złotych. Za topową odmianę AMG SL 63 trzeba zapłacić az 1 018 800 złotych.