Audi Sport nie kończy przygody z silnikami spalinowymi. „Nie zdążyli się nacieszyć”

Wielu producentów samochodów myśli już tylko i wyłącznie o swojej elektrycznej przyszłości. Tylko nieliczni nadal starają się pracować nad spalinowymi układami napędowymi. Jednym z takich wyjątków jest Audi Sport GmbH.

Marc Lichte, szef Audi Design uchylił rąbka tajemnicy i ujawnił kilka ciekawych informacji dotyczących najbliższych lat w marce z Ingolstadt. Zapowiada się naprawdę interesująco.

Audi Quattro RS e-tron GT Marc Lichte
Audi Quattro RS e-tron GT Marc Lichte

Modele oznaczone literkami RS są bardzo ważne dla tego producenta i nie ma mowy, żeby z nich zrezygnować. Spalinowe modele Audi dają wiele przyjemności z jazdy i zakończenie tej przygody nie jest po prostu łatwe. Nowe samochody z tymi najbardziej imponującymi napędami mają być budowane wyłącznie na dwóch platformach.

Oto nowe Audi A5 Avant B10. Niemcy mieszają w głowach klientom zmianą nazewnictwa (wideo)

To nie koniec spalinówek od Audi Sport GmbH

Obecność nowej płyty podłogowej stworzonej dla aut elektrycznych, czyli Premium Platform Electric (PPE) była czymś oczywistym. Mamy jednak bezpośrednie potwierdzenie, że nadal będą powstawały spalinowe RS’y.

Te mają być budowane na platformie Premium Platform Combustion (PPC). Wśród aut, które z niej skorzystają, powinniśmy znaleźć zarówno spalinowe jak i hybrydowe samochody.

Audi Quattro RS e-tron GT Marc Lichte
Audi Quattro RS e-tron GT Marc Lichte

Niedawno pojawiły się też informacje na temat jeszcze mocniejszego niż Performance wariantu Audi RS6. Zapowiedziano też, że w przypadku 5-cylindrowego motoru 2.5 TFSI z Audi RS3 również nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa.

W sieci krążą już nawet zdjęcia zamaskowanych egzemplarzy testowych, co oczywiście zostało wykorzystane przez grafików do stworzenia renderingów. Nowy wariant Audi RS6 mógłby otrzymać nazwę GT.

Tak będzie wyglądało nowe, hardkorowe Audi RS6 GT. “Ma spojler w rozmiarze XXL” (wideo)

Nie ma jednak powodów do nadmiernego entuzjazmu, gdyż ta spalinowa przyszłość Audi Sport nie potrwa zbyt długo. Ostatni nowy model z takim napędem ma zadebiutować w 2025 roku, a wszystkie nowości pokazywane od 2026 roku będą już wyłącznie elektryczne.

Marc Lichte zapowiedział też, że modele z gamy RS będą się jeszcze mocniej wyróżniały od swoich standardowych odpowiedników. Najwięcej zmian mamy zobaczyć we wnętrzach tych aut.

„Pracujemy już konkretnie nad nowymi wnętrzami aut z gamy RS i mogę powiedzieć, że radykalnie różnią się one od tego, do czego ludzie są przyzwyczajeni w modelach RS z silnikami spalinowym. Innymi słowy, zmieni się sposób w jaki kierowca będzie siedział, jak będą wyglądać fotele i jak postrzegana będzie cała atmosfera.” – podsumował szef Designu Audi Marc Lichte

W najbliższym czasie powinniśmy się więc spodziewać naprawdę ekscytujących samochodów z czterema pierścieniami. Kolejne lata będą bardzo intensywnym okresem wypełnionym spalinowymi Audi o naprawdę wysokim potencjale.