Polscy budowlańcy będą jeździć pickupem z silnikiem z Mustanga. Hybryda typu Plug-In ma tu ogromny sens

Większość producentów samochodów stara się jak najsprawniej przeprowadzić elektryfikację swojej pełnej gamy modelowej. Nie zawsze jednak kończy się na napędzie wyłącznie elektrycznym.

Stosuje się też pośrednie rozwiązania, takie jak hybrydy, ostatnio najczęściej typu plug-in. Ford właśnie zapowiedział, że jako pierwszy stworzył pickupa z takim napędem.

Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid

Ford Ranger ma dwa nowe warianty. Tremor i Wildtrak X nie boją się ciężkiej pracy (wideo)

Ford Ranger Plug-In Hybrid ma zapewniać nie tylko świetną ekonomię jazdy, ale również większą praktyczność. Wszystko za sprawą baterii, którą zamontowano w podwoziu.

Producent twierdzi, że w trybie bezemisyjnym przejedziemy do 40 kilometrów (WLTP), ale nie pochwalił się oficjalnie jaką pojemność ma akumulator. Podejrzewamy, że będzie to około 18 kWh.

Pickup idealny na budowę

Energia w nim zgromadzona może być wykorzystana nie tylko do jazdy. Ford zamontował w Rangerze Plug-In Hybrid system zasilania pokładowego Pro Power Onboard, dzięki któremu użytkownik może podłączyć do auta swoje urządzenia elektryczne.

Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid

Przyda się to na placu budowy i zaoszczędzi miejsce na pace, gdyż nie będzie trzeba wozić ze sobą wielkich generatorów. Skorzystamy też z prądu w miejscach, gdzie są problemy z jego dostępnością.

Silnik znany z Mustanga

Pod maską Forda Rangera Plug-In Hybrid pracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.3 litra. Nie znamy natomiast parametrów układu, ale moment obrotowy ma być wyższy niż w każdym innym wariancie Rangera.

Ważną informacją jest maksymalna masa przyczepy z hamulcem. Ta wynosi 3500 kilogramów, czyli tyle samo ile w pozostałych odmianach tego modelu (poza Raptorem).

Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid
Ford Ranger Plug-In Hybrid

Skoro napęd hybrydowy typu plug-in zawitał już do Rangera, to bardzo możliwe, że wkrótce podobną informację uzyskamy od Volkswagena. Nowy Amarok jest przecież technologicznym bliźniakiem Forda, więc najprawdopodobniej nie ma przeszkód, aby zastosować hybrydę również w aucie z Wolfsburga.

Nowy Volkswagen Amarok wjeżdża do Polski. 3 wersje wyposażenia i ceny od 229 000 zł netto

Nowy Ford Ranger Plug-In Hybrid będzie produkowany od końcówki 2024 roku, a w salonach pierwsze egzemplarze pojawią się na początku roku 2025. Jesteśmy bardzo ciekawi jak będzie wyglądało zainteresowanie ze strony klientów.