Obecnie oferowany Ford Ranger właśnie stał się generacją z najszerszą gamą wariantów. Teraz, Ford Pro zaprezentował dwie nowe odmiany: Wildtrak X oraz Tremor.
Oba są skierowane do bardziej wymagających klientów, którzy potrzebują auta o jeszcze lepszych właściwościach terenowych. Producent wprowadził sporo zmian mechanicznych.

> Ford Ranger Wildtrak i Limited mają już polski cennik. Za diesla zapłacisz od 201 950 zł netto
Pierwszy z wariantów to Ford Ranger Wildtrak X. Bazuje on na Wildtraku, ale otrzymał zawieszenie z większym o 26 milimetrów prześwitem, a rozstaw kół jest szerszy o 30 milimetrów.
W standardzie otrzymujemy amortyzatory Bilstein z aktywnym tłumieniem i dodatkowe płyty stalowe chroniące silnik oraz skrzynię biegów. Jest też zmodyfikowany układ wspomagania kierownicy.

Podczas jazdy skorzystasz z systemów: Trail Turn Assist, Trail Control oraz z trybu Rock Crawl. Ten ostatni do tej pory dostępny był tylko w Rangerze Raptor.
Ford Ranger Tremor to auto stworzone do ciężkiej pracy. Bazuje na Rangerze XLT i posiada te same zmiany w zawieszeniu co wspomniany wyżej Wildtrak X.


Wersja Tremor wyróżnia się orurowaniem na pace, odlanymi z aluminium progami i wystającymi uchami holowniczymi. Zastosowano tez winylowe elementy wewnątrz, dzięki czemu utrzymanie czystości będzie łatwiejsze.
W obu wariantach pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik diesla. 2.0 litrowy motor EcoBlue generuje 205 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów momentu obrotowego.

> 2023 Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost 292 KM e-4WD. Pierwsze spotkanie ze skoczną bestią
Nowością jest system mocowania Flexible Rack System. Pozwala on między innymi na przewożenie długich ładunków ponad dachem. Będzie to dostępne również w wariantach Limited oraz Wildtrak.