Polacy będą masowo przesiadać się do tego elektrycznego SUV-a. Trudno uwierzyć w zasięg Peugeota E-3008 (wideo)

O nowym Peugeocie E-3008 wiedzieliśmy już bardzo dużo jeszcze przed premierą. Najpierw francuski producent pochwalił się zdjęciami wnętrza, a następnie, po „drobnym przecieku”, wrzucił do sieci fotografie ukazujące nadwozie z zewnątrz.

Teraz nadeszła pora oficjalnej premiery i dopiero teraz możemy zaprezentować interesujące nas wszystkich cyferki. Oto zupełnie nowy, w pełni elektryczny SUV prosto z Francji.

2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008

Właściciele Tesli będą w żałobie. Francuzi wprowadzą elektryka, który zasięgiem pokona wszystko

Peugeot E-3008 to bezemisyjny SUV z nadwoziem typu fastback. Mocno opadająca ku tyłowi linia dachu przypomina nam nieco model 408, który zadebiutował nie tak dawno temu.

Mamy tu jednak do czynienia z nieco mniejszym wozem. Peugeot E-3008 mierzy 454 centymetry długości, 189 centymetrów szerokości i 164 centymetry wysokości.

Rozstaw osi mierzy teraz 274 centymetry, czyli o 6,4 centymetra więcej niż w przypadku znanego nam spalinowego Peugeota 3008. Pasażerowie mogą zatem liczyć na więcej miejsca wewnątrz.

2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot 3008 GT wnętrze
2024 Peugeot 3008 GT wnętrze

Bagażnik pomieści 520 litrów, ale tylko w przypadku wersji z napędem na przednie koła. Dostępny jest również wariant AWD, gdzie przestrzeń pod tylną klapą jest mniejsza o 50 litrów.

Wewnątrz znajdziemy 17 schowków o pojemności 34 litrów. Są to między innymi: półka na telefon z ładowarką indukcyjną oraz przestrzeń na okulary umieszczona w podsufitce.

Sam projekt wnętrza zasługuje na ogromne uznanie. Podwójny ekran na desce rozdzielczej i bardzo efektowne oświetlenie nastrojowe robią wielkie wrażenie. Mamy nadzieję, że z jakością wykończenia będzie równie dobrze.

2024 Peugeot 3008 GT wnętrze
2024 Peugeot 3008 GT wnętrze
2024 Peugeot 3008 GT wnętrze
2024 Peugeot 3008 GT wnętrze

Klienci mają do dyspozycji trzy warianty napędowe. W pierwszym z nich otrzymujemy jeden silnik elektryczny, który generuje 210 koni mechanicznych i 343 niutonometry.

Zasila go prąd z baterii o pojemności 73 kWh, dzięki której na jednym ładowaniu przejedziemy do 525 kilometrów (WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tu 8,7 sekundy.

Drugą wersją jest Peugeot E-3008 230 Long Range. Jak sama nazwa wskazuje, silnik umieszczony na przedniej osi generuje nieco więcej, bo 230 koni mechanicznych.

2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008

Mamy tu również większą baterię, o pojemności 98 kWh, przez co zasięg na jednym ładowaniu wzrasta aż do 700 kilometrów (WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,9 sekundy.

No i pozostaje nam najszybsza wersja, czyli Peugeot E-3008 320 Dual Motor. Oprócz 210-konnej jednostki na przedniej osi, z tyłu pojawia się 110-konny silnik elektryczny.

Łącznie mamy zatem do dyspozycji 320 koni mechanicznych i możemy przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 73 kWh i Peugeot twierdzi, że wersja AWD również przejedzie na jednym ładowaniu 525 kilometrów (WLTP).

2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008
2024 Peugeot E-3008

Maksymalna moc ładowania Peugeota E-3008 to 160 kW, więc ładowanie podstawowej wersji od 20 do 80 procent zajmuje około 30 minut. Pokładowa ładowarka ma 11 kW, a opcjonalnie możemy dokupić 22 kW.

Peugeot pochwalił się wnętrzem nowego 3008 GT. Ma podwójny zakrzywiony ekran jak BMW

W pod koniec trzeciego kwartału 2023 roku do oferty ma dołączyć wersja hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Elektryczny Peugeot E-3008 trafi do sprzedaży w lutym 2024 roku.