O nowym Peugeocie E-3008 wiedzieliśmy już bardzo dużo jeszcze przed premierą. Najpierw francuski producent pochwalił się zdjęciami wnętrza, a następnie, po „drobnym przecieku”, wrzucił do sieci fotografie ukazujące nadwozie z zewnątrz.
Teraz nadeszła pora oficjalnej premiery i dopiero teraz możemy zaprezentować interesujące nas wszystkich cyferki. Oto zupełnie nowy, w pełni elektryczny SUV prosto z Francji.
> Właściciele Tesli będą w żałobie. Francuzi wprowadzą elektryka, który zasięgiem pokona wszystko
Peugeot E-3008 to bezemisyjny SUV z nadwoziem typu fastback. Mocno opadająca ku tyłowi linia dachu przypomina nam nieco model 408, który zadebiutował nie tak dawno temu.
Mamy tu jednak do czynienia z nieco mniejszym wozem. Peugeot E-3008 mierzy 454 centymetry długości, 189 centymetrów szerokości i 164 centymetry wysokości.
Rozstaw osi mierzy teraz 274 centymetry, czyli o 6,4 centymetra więcej niż w przypadku znanego nam spalinowego Peugeota 3008. Pasażerowie mogą zatem liczyć na więcej miejsca wewnątrz.
Bagażnik pomieści 520 litrów, ale tylko w przypadku wersji z napędem na przednie koła. Dostępny jest również wariant AWD, gdzie przestrzeń pod tylną klapą jest mniejsza o 50 litrów.
Wewnątrz znajdziemy 17 schowków o pojemności 34 litrów. Są to między innymi: półka na telefon z ładowarką indukcyjną oraz przestrzeń na okulary umieszczona w podsufitce.
Sam projekt wnętrza zasługuje na ogromne uznanie. Podwójny ekran na desce rozdzielczej i bardzo efektowne oświetlenie nastrojowe robią wielkie wrażenie. Mamy nadzieję, że z jakością wykończenia będzie równie dobrze.
Klienci mają do dyspozycji trzy warianty napędowe. W pierwszym z nich otrzymujemy jeden silnik elektryczny, który generuje 210 koni mechanicznych i 343 niutonometry.
Zasila go prąd z baterii o pojemności 73 kWh, dzięki której na jednym ładowaniu przejedziemy do 525 kilometrów (WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tu 8,7 sekundy.
Drugą wersją jest Peugeot E-3008 230 Long Range. Jak sama nazwa wskazuje, silnik umieszczony na przedniej osi generuje nieco więcej, bo 230 koni mechanicznych.
Mamy tu również większą baterię, o pojemności 98 kWh, przez co zasięg na jednym ładowaniu wzrasta aż do 700 kilometrów (WLTP). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,9 sekundy.
No i pozostaje nam najszybsza wersja, czyli Peugeot E-3008 320 Dual Motor. Oprócz 210-konnej jednostki na przedniej osi, z tyłu pojawia się 110-konny silnik elektryczny.
Łącznie mamy zatem do dyspozycji 320 koni mechanicznych i możemy przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Na pokładzie znajduje się bateria o pojemności 73 kWh i Peugeot twierdzi, że wersja AWD również przejedzie na jednym ładowaniu 525 kilometrów (WLTP).
Maksymalna moc ładowania Peugeota E-3008 to 160 kW, więc ładowanie podstawowej wersji od 20 do 80 procent zajmuje około 30 minut. Pokładowa ładowarka ma 11 kW, a opcjonalnie możemy dokupić 22 kW.
W pod koniec trzeciego kwartału 2023 roku do oferty ma dołączyć wersja hybrydowa i hybrydowa typu plug-in. Elektryczny Peugeot E-3008 trafi do sprzedaży w lutym 2024 roku.