Jeśli myślałeś, że Renault całkowicie porzuciło rozwój modelu Scenic, to z pewnością będziesz zaskoczony najnowszą premierą francuskiego producenta. Scenic powraca. Niestety, ale tylko w formie pojazdu elektrycznego E-Tech.
Renault Scenic E-Tech stał się tym samym drugim po Megane E-Tech w pełni elektrycznym modelem Renault. Inżynierowie nie mieli zbyt wiele roboty, ponieważ wykorzystano płytę podłogową CMF-EV, tą samą co w Megane E-Tech i Nissanie Ariya.
Scenic E-Tech będzie dostępny w dwóch wersjach – słabszej i nieco mocniejszej. Standardowa odmiana ma silnik elektryczny na przedniej osi o mocy 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszy wariant generuje 220 koni mechanicznych oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Osiągi? Pierwsza setka w czasach odpowiednio 9,3 sekundy oraz 8,4 sekundy. Dla niektórych nie do przyjęcia może okazać się prędkość maksymalna, z jaką maksymalnie porusza się Scenic E-Tech w wersji podstawowej – zaledwie 150 km/h. To oznacza, że np. w Czechach można „zamknąć licznik”, ponieważ u naszych południowych sąsiadów od niedawna obowiązuje limit właśnie 150 km/h. Biorąc pod uwagę przekłamanie licznika oraz tolerancję, „cisnąć” z gazem w podłodze będzie można praktycznie również po polskich autostradach (limit 140 km/h) i nikt nie powinien wystawić za to mandatu.
Najnowszego Scenica można ładować szybką ładowarką o mocy do 150 kW. Standardowa pojemność akumulatora wynosi 60 kWh i oferuje zasięg do 420 km (WLTP). Dla bardziej wymagających przewidziano wersję High Range z baterią o pojemności 87 kWh i zasięgiem 620 km na jednym ładowaniu.
> Renault Megane E-Tech EV60 220 Techno (2023). Elektromobilność w bardzo francuskim stylu
Mierzący 4,47 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,57 m wysokości Scenic E-Tech ma rozstaw osi wynoszący 2,785 m i pojemność bagażnika 545 litrów (1670 litrów po złożeniu tylnych foteli). Producent zapewnia, że w środku aż pięć osób wygodnie zajmie pozycje.
Co ciekawe, do wykonania Scenica E-Tech posłużyły… odpady, a właściwie materiały z recyklingu, takie jak plastik, szkło czy aluminium. Warto zwrócić uwagę na ogromną ilość schowków, których łączna pojemność wynosi aż 38,7 litrów. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście licznych systemów bezpieczeństwa jazdy, których w najlepszej wersji jest ponad 30.
Introducing today at @IAAMobility the All-New #Renault Scenic E-Tech 100% electric, the first more sustainably designed all-electric family vehicle.
Made in France in ElectriCity
⚡ 620-km-WLTP range
♻️ 90% of its mass recyclable, including the battery pic.twitter.com/IwXk9Qt6CK— Renault Group (@renaultgroup) September 4, 2023
Nowe Renault Scenic E-Tech wejdzie do sprzedaży na początku 2024 roku. Produkcja ma odbywać się wyłącznie w zakładach zlokalizowanych w fabryce Renault w Douai ElectricCity.