Oto nowe Renault Scenic E-Tech. Prędkość maksymalna to tylko 150 km/h

Jeśli myślałeś, że Renault całkowicie porzuciło rozwój modelu Scenic, to z pewnością będziesz zaskoczony najnowszą premierą francuskiego producenta. Scenic powraca. Niestety, ale tylko w formie pojazdu elektrycznego E-Tech.

Renault Scenic E-Tech stał się tym samym drugim po Megane E-Tech w pełni elektrycznym modelem Renault. Inżynierowie nie mieli zbyt wiele roboty, ponieważ wykorzystano płytę podłogową CMF-EV, tą samą co w Megane E-Tech i Nissanie Ariya.

Renault Scenic E-Tech - bok
Renault Scenic E-Tech – bok

Scenic E-Tech będzie dostępny w dwóch wersjach – słabszej i nieco mocniejszej. Standardowa odmiana ma silnik elektryczny na przedniej osi o mocy 170 koni mechanicznych oraz 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszy wariant generuje 220 koni mechanicznych oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Osiągi? Pierwsza setka w czasach odpowiednio 9,3 sekundy oraz 8,4 sekundy. Dla niektórych nie do przyjęcia może okazać się prędkość maksymalna, z jaką maksymalnie porusza się Scenic E-Tech w wersji podstawowej – zaledwie 150 km/h. To oznacza, że np. w Czechach można „zamknąć licznik”, ponieważ u naszych południowych sąsiadów od niedawna obowiązuje limit właśnie 150 km/h. Biorąc pod uwagę przekłamanie licznika oraz tolerancję, „cisnąć” z gazem w podłodze będzie można praktycznie również po polskich autostradach (limit 140 km/h) i nikt nie powinien wystawić za to mandatu.

Renault Scenic E-Tech - tył
Renault Scenic E-Tech – tył

Najnowszego Scenica można ładować szybką ładowarką o mocy do 150 kW. Standardowa pojemność akumulatora wynosi 60 kWh i oferuje zasięg do 420 km (WLTP). Dla bardziej wymagających przewidziano wersję High Range z baterią o pojemności 87 kWh i zasięgiem 620 km na jednym ładowaniu.

> Renault Megane E-Tech EV60 220 Techno (2023). Elektromobilność w bardzo francuskim stylu

Mierzący 4,47 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,57 m wysokości Scenic E-Tech ma rozstaw osi wynoszący 2,785 m i pojemność bagażnika 545 litrów (1670 litrów po złożeniu tylnych foteli). Producent zapewnia, że w środku aż pięć osób wygodnie zajmie pozycje.

Renault Scenic E-Tech - wnętrze
Renault Scenic E-Tech – wnętrze

Co ciekawe, do wykonania Scenica E-Tech posłużyły… odpady, a właściwie materiały z recyklingu, takie jak plastik, szkło czy aluminium. Warto zwrócić uwagę na ogromną ilość schowków, których łączna pojemność wynosi aż 38,7 litrów. Na pokładzie nie zabraknie oczywiście licznych systemów bezpieczeństwa jazdy, których w najlepszej wersji jest ponad 30.

Nowe Renault Scenic E-Tech wejdzie do sprzedaży na początku 2024 roku. Produkcja ma odbywać się wyłącznie w zakładach zlokalizowanych w fabryce Renault w Douai ElectricCity.