Nowa hybryda od Porsche pali tylko 1.4 litra na 100 km. Cena tego SUV-a startuje od 519 000 złotych

Porsche jest mistrzem jeśli chodzi o poszerzanie oferty modelowej. Każdy z modeli dostępnych w salonie może być zamówiony w jednym z naprawdę wielu wariantów.

Oznacza to, że jest naprawdę ogromna szansa, że każdy klient odwiedzający dilera Porsche, znajdzie idealną dla siebie wersję. Wystarczy wspomnieć, że samych odmian Porsche 911 jest aż 26.

Najmłodszym produktem w ofercie jest odświeżony SUV Cayenne. Model, który bez wątpienia kilkanaście lat temu uratował markę Porsche przed upadkiem.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid

Początkowo producent zaprezentował nam odmiany Cayenne, Cayenne E-Hybrid oraz Cayenne S. Kilka tygodni później do oferty dołączyły odmiany Cayenne Turbo E-Hybrid, Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe oraz Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT.

W nocy nad Polską przeszła potężna burza? Porsche pokazało najmocniejsze Cayenne w historii. Nie uwierzysz, ile ma koni (wideo)

Porsche przypomniało sobie, że może zaproponować jeszcze jedną odmianę hybrydową. I tak oto właśnie nastąpiła premiera Porsche Cayenne S E-Hybrid i Porsche Cayenne S E-Hybrid Coupe.

Wariant ten pozycjonowany jest pomiędzy Cayenne E-Hybrid a Cayenne Turbo E-Hybrid. Ma on zapewnić świetny kompromis pomiędzy codzienną użytecznością a wysokimi osiągami.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid

Pod maską Cayenne S E-Hybrid pracuje 6-cylindrowy silnik w układzie V. 3.0 litrowa jednostka z turbodoładowaniem generuje moc 353 koni mechanicznych.

Benzynowe V6 współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 176 koni mechanicznych. Łącznie daje to kierowcy systemową moc 519 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 750 niutonometrów.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid

Jak się to przekłada na osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,7 sekundy, a od 0 do 200 km/h 16,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 263 km/h.

1.4 litra benzyny na 100 kilometrów

Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 21,8 kWh netto. Zapewnia on zasięg w trybie bezemisyjnym do 90 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP) i średnie zużycie paliwa na poziomie 1.4 litra na 100 kilometrów (WLTP).

Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy między innymi: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, 20-calowe obręcze Cayenne S, układ wydechowy z dwiema podwójnymi końcówkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej, reflektory matrycowe LED Matrix i pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy.

Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid
Porsche Cayenne S E-Hybrid

Polski cennik Porsche Cayenne S E-Hybrid startuje od 519 000 złotych. Za wersję z nadwoziem Coupe zapłacimy nieco więcej, bo 539 000 złotych. Samochody można zamawiać już teraz.

Źródło: Porsche Polska