Możesz już zapomnieć o nowym Mercedesie-AMG E 63. Wersja E 53 to wszystko, co dostaniemy

Nowa generacja Mercedesa Klasy E powoli wkracza na rynek. Samochód ten zadebiutował w wersji sedan pod koniec kwietnia 2023 roku, dwa miesiące później zobaczyliśmy odmianę kombi, a całkiem niedawno wydanie All-Terrain.

Miłośnicy przeżywania sportowych emocji za kierownicą nadal oczekują na Klasę E przygotowaną przez dział Mercedesa-AMG. Niestety, nie mamy w tej kwestii zbyt dobrych wieści.

Spodziewaliśmy się, że Mercedes Klasy E będzie dostępny w odmianach E 53 oraz E 63 S E Performance. Zdążyliśmy się już pogodzić z myślą, że nie uświadczymy pod maską tego ostatniego wariantu jednostki V8.

Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain (2023) oficjalnie. Pneumatyczne zawieszenie i napęd 4MATIC w standardzie (wideo)

Niestety, najprawdopodobniej w ogóle Mercedes Klasy E nie będzie oferowany w topowej wersji z oznaczeniem 63. To ma być zarezerwowane jedynie dla nowego modelu coupe noszącego nazwę CLE.

Według doniesień, najmocniejszą odmianą Klasy E będzie Mercedes-AMG E 53 E Performance. Auto ma być dostępne zarówno w wersji sedan jak i kombi.

Mercedes Klasy E AMG
Mercedes Klasy E AMG fot. MBPassion.de

Pod maską pojawi się benzynowa jednostka o oznaczeniu 256.830, czyli 3.0 litrowy motor 6-cylindrowy w układzie rzędowym. Będzie on współpracował z jednostką elektryczną umieszczoną na tylnej osi.

Będzie ponad 700 KM?

Nie wiemy jaki potencjał będzie miał do dyspozycji kierowca, ale wydaje nam się, że powinniśmy się spodziewać wyższej mocy niż w przypadku Mercedesa-AMG C 63 S E Performance. W tym mniejszym modelu mamy aż 680 koni mechanicznych.

Mercedes-AMG E 53 E Performance 4MATIC+
Mercedes-AMG E 53 E Performance 4MATIC+ fot. kelsonik

Na załączonych obrazkach możesz zobaczyć rendering topowej odmiany najnowszej klasy E w bardziej praktycznym wydaniu kombi. Cztery końcówki układu wydechowego, większe felgi i bardziej rasowe zderzaki robią wrażenie.

Ciekawym pomysłem jest również zastosowanie nowej sygnatury świetlnej z tyłu. Przypomina ona nieco tą, którą pokazano w drugiej generacji Mercedesa-AMG GT.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez CAR DESIGN | RENDERINGS (@kelsonik)