Modyfikacje mechaniczne pozwalają właścicielom na uzyskanie naprawdę wysokich przyrostów. Potencjał niektórych silników jest ogromny i da się z nich wycisnąć dużo więcej mocy.
Audi RS6 Avant Performance Quattro generacji C7 już w seryjnej postaci jest bardzo szybkim, rodzinnym wozem. Pod jego maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik V8.
4.0 litrowa jednostka benzynowa jest podatna na modyfikacje. Auta opuszczające fabrykę oferują moc 605 koni mechanicznych i 750 niutonometrów momentu obrotowego.
Już seryjne Audi RS6 zachwyca osiągami
Producent deklaruje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, co jest rewelacyjnym wynikiem. Na odpowiednim odcinku niemieckiej autostrady bez problemu rozpędzimy się do ponad 300 km/h.
Egzemplarz widoczny na załączonym nagraniu wideo jest już natomiast „trochę” szybszy. Właściciel zdecydował się na znaczne modyfikacje jednostki napędowej.
Mechanikom udało się wycisnąć z niej moc 1250 koni mechanicznych, czyli dwukrotnie więcej niż w serii. Układ napędowy Quattro całkiem nieźle sobie radzi z takim potencjałem.
Na filmie możesz zobaczyć jeden z pomiarów przyspieszenia rodzinnego kombi z czterema pierścieniami w grillu. Cyferki przedstawione na ekranie robią ogromne wrażenie.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa teraz zaledwie 2,74 sekundy. Jeszcze ciekawiej dzieje się natomiast podczas zwiększania prędkości ze 100 do 200 km/h.
Rozpędza się lepiej niż Bugatti Chiron
Według aparatury pomiarowej, takie rozpędzenie się trwa tylko 3,46 sekundy. Dla porównania możemy podać, że 1500-konne Bugatti Chiron przyspiesza od 100 do 200 km/h w 3,7 sekundy.
Sprint od 200 do 250 km/h to kolejne 2,9 sekundy, a pokonanie dystansu 1/4 mili zajmuje 9,37 sekundy. Komuś udało się zbudować naprawdę szybkie auto.
Nadal jest to rodzinne kombi, którym bez problemu możesz pojechać z rodziną na wakacje czy skoczyć na miasto po zakupy. Jesteśmy ciekawi jaki był łączny koszt modyfikacji, ale z pewnością jest to ułamek ceny Bugatti Chirona.
Wyświetl ten post na Instagramie