Ma 76 lat, a w Porsche 911 na torze czyni cuda

Jeśli interesujesz się motoryzacją i sportami motorowymi sprzed lat, z pewnością nie trzeba Ci przedstawiać głównego bohatera załączonego nagrania wideo. Walter Röhrl to żywa legenda.

Ten Niemiecki kierowca rajdowy w marcu 2023 roku skończył 76 lat i nadal potrafi bardzo szybko pędzić po torach wyścigowych. Autor nagrania miał niezwykłą okazję do przejażdżki z „Najlepszym Kierowcą Rajdowym Wszech Czasów”.

Ten egzemplarz Porsche 911 GT3 (992) jest niewiarygodnie szybki, a nawet nie ruszyli silnika. “220 km/h w zakręcie i zero stresu” (wideo)

Walter otrzymał do dyspozycji najnowsze Porsche 911 GT3 RS generacji 992 oraz praktycznie zupełnie pustą północną pętlę Nurburgringu. Taki zestaw to chyba marzenie każdego miłośnika motoryzacji.

Dość często słyszy się o niezbyt płynnych i nieprzemyślanych manewrach starszych kierowców. Pomimo wieku, Walter Röhrl nadal potrafi pojechać naprawdę szybko i sprawia mu to ogromną frajdę.

Pasuje tam jak ulał

Szczególnie w wozie, który jest wręcz stworzony do jak najszybszego pokonywania kolejnych zakrętów. Zaawansowana aerodynamika Porsche 911 GT3 RS spisuje się w Zielonym Piekle idealnie.

Porsche 911 GT3 RS 992
Porsche 911 GT3 RS 992

Za napęd w tym modelu odpowiada wolnossący silnik 6-cylindrowy w układzie bokser. Na tylną oś trafia moc 525 koni mechanicznych i 465 niutonometrów momentu obrotowego.

Porsche 911 GT3 RS potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 10,6 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to 296 km/h.

Mamy rekord na Nurburgringu. Nowe BMW M2 szybsze od Audi RS3. AMG zostało daleko w tyle. Niemcy zapowiedzieli nowy wariant M4 (wideo)

Autor nagrania jeździł już wieloma różnymi samochodami na Nurburgringu i zasiadał na miejscu pasażera u różnych znakomitych kierowców. Teraz spełniło się kolejne z jego marzeń, co doskonale widać po wyrazie jego twarzy.

Od 2024 roku Unia Europejska może zabrać prawo jazdy kierowcom powyżej 65 roku życia

Walter Röhrl z pewnością zostanie dotknięty nowymi przepisami UE. Od stycznia przyszłego roku będzie musiał przejść dodatkowe badania psychologiczne, aby zachować prawo do kierowania pojazdami mechanicznymi. Jest to zaostrzenie, które ma poprawić bezpieczeństwo na drogach UE. Ryzyko wypadków seniorów jest porównywalne z grupą świeżych kierowców w przedziale wiekowym 18-24 lat.