Mamy rekord na Nurburgringu. Nowe BMW M2 szybsze od Audi RS3. AMG zostało daleko w tyle. Niemcy zapowiedzieli nowy wariant M4 (wideo)

Młodzi kierowcy, którzy mają do wydania dość sporo gotówki na auto, często decydują się na jeden z trzech modeli. W grę wchodzą: Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+, Audi RS3 Quattro oraz BMW M2.

Między producentami rozgrywa się wojna i próbują oni sprawić, aby to właśnie ich auto było najszybsze. Jednym z wyznaczników jest oczywiście czas okrążenia niemieckiego toru Nurburgring.

Audi RS3 jest szybsze od AMG A 45 S o ponad 8 sekund. Mamy nowy rekord Nurburgring (wideo)

Do sierpnia 2021 roku, najlepszym autem z całej tej trójki był 421-konny Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+. Udało się nim wykonać kółko w 7 minut i 48 sekund.

Wtedy nastąpiła zmiana na podium, gdy swoją próbę wykonało Audi. 400-konny model RS3 Limousine był w stanie wykonać okrążenie w 7 minut i 40 sekund.

BMW M2 G87 Nurburgring
BMW M2 G87 Nurburgring

Teraz, do gry wkroczyło BMW ze swoim najnowszym M2. Niemcy właśnie pochwalili się nowym rekordem wśród produkcyjnych samochodów kompaktowych.

Kierowcy wyścigowemu udało się wykonać okrążenie Nurburgringu w czasie 7 minut i 38 sekund. Przypominamy, że pod maską BMW M2 pracuje 3.0 litrowy motor R6 o mocy aż 460 koni mechanicznych, które wędrują na tylną oś.

BMW miało dość intensywny dzień na Ringu, gdyż nie był to jedyny samochód, który wtedy testowano. Na tor wyjechały jeszcze trzy inne modele, którymi również ustanowiono rekordowe okrążenia.

Kierowca miał do dyspozycji dodatkowo BMW M3 CS oraz BMW M4 CSL. W obu tych modelach, pod maską pracuje 3.0 litrowy silnik R6 generujący 550 koni mechanicznych.

Co ciekawe, różnica między tymi dwoma samochodami to aż 10 sekund. BMW M3 CS udało się pokonać kółko w 7 minut i 28 sekund, a w M4 CSL w 7 minut i 18 sekund.

BMW M4 CS
BMW M4 CS

Producent zabrał na niemiecki tor jeszcze jedno tajemnicze auto. To delikatnie zamaskowany egzemplarz BMW M4 określony jako „M Prototype”. Nim również wykonano okrążenie, ale nie podano oficjalnie czasu.

Tak przyspiesza BMW M4 CSL za 900 tys. zł. Na autostradzie w moment osiąga 300 km/h (wideo)

Najprawdopodobniej mamy tu do czynienia z BMW M4 CS, które ma wkrótce dołączyć do oferty. Powinniśmy się tu spodziewać również 550-konnego silnika 3.0 R6 i nieco wyższej masy niż w przypadku M4 CSL.