InPost mocno inwestuje w elektromobilność. Podpisał ogromny kontrakt z Fordem

Całkiem niedawno pojawiła się informacja na temat zakupu elektrycznych samochodów dostawczych, którego dokonała Poczta Polska. Flotę ma już wkrótce zasilić 25 egzemplarzy chińskiego Maxusa e-Deliver 3.

Teraz kolejna z firm świadcząca podobne usługi pochwaliła się swoją transakcją. Doskonale znane przedsiębiorstwo InPost podjęło współpracę z marką Ford.

Poczta Polska kupiła elektryczne dostawczaki. To Maxus e-Deliver 3 z silnikiem o mocy 120 KM

Wspomniana wyżej firma podpisała kontrakt na dostawę elektrycznych busów w postaci Forda E-Transita. Nie będzie to jednak 25 egzemplarzy, a aż 600.

Dla InPostu nie jest to pierwszy zakup samochodów elektrycznych. W jego flocie znajduje się już ponad 1000 pojazdów z napędem bezemisyjnym. Elektromobilność jest bardzo istotną kwestią dla tej marki.

Ford E-Transit InPost
Ford E-Transit InPost
Ford E-Transit InPost
Ford E-Transit InPost

Wspólnie z firmą GreenWay zbudowano też ponad 400 stacji ładowania. Są to nie tylko ładowarki znajdujące się na terenie zakładów InPost, ale również urządzenia dostępne publicznie, najczęściej w pobliżu paczkomatów.

InPost zamówił Fordy E-Transity w wariancie długości nadwozia L3 i wysokości H3. Oznacza to, że kierowca ma do dyspozycji przestrzeń ładunkową o wielkości 12,4 m3.

Za napęd odpowiada jednostka elektryczna umieszczona na tylnej osi. Kierowca może skorzystać z mocy 184 koni mechanicznych i 430 niutonometrów momentu obrotowego.

Ford E-Transit InPost
Ford E-Transit InPost

Deklarowane przez producenta średnie zużycie energii wynosi 37,8 kWh/100 km. Pełne naładowanie akumulatora ma pozwolić na przejechanie do 243 kilometrów (WLTP).

Koszt zakupu jednego egzemplarza Forda E-Transita 184 KM H3L3 według polskiego cennika to 279 455 złotych netto. Możemy więc szacunkowo obliczyć, że cały kontrakt opiewa na kwotę około 170 000 000 złotych netto.