Poczta Polska kupiła elektryczne dostawczaki. To Maxus e-Deliver 3 z silnikiem o mocy 120 KM

Elektromobilność powoli wkracza do wielu różnych dziedzin transportu. Pojazdy elektryczne pojawiają się nie tylko w formie osobowej u użytkowników prywatnych, ale również coraz częściej mamy do czynienia z autami dostawczymi z napędem EV.

Pierwsze kroki do elektryfikacji floty podjęła właśnie Poczta Polska. Zdecydowano się na zawarcie współpracy z marką Arval Service Lease Polska, która jest jednym z liderów jeśli chodzi o firmę zajmującą się wynajmem długoterminowym.

Oto nowy Ford E-Transit Courier. Elektryczny dostawczak pomieści nawet dwie palety (wideo)

Poczta Polska zasili wkrótce swoją flotę o 25 nowych pojazdów elektrycznych. Będą to auta jeszcze niezbyt dobrze znanej na naszym rynku marki Maxus.

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 fot. facebook.com/maxuspolska

Mowa konkretnie o modelu e-Deliver 3, czyli pierwszym na świecie samochodzie dostawczym, który od początku do końca został zaprojektowany jako elektryczny. Taki zabieg pozwolił na uzyskanie jeszcze wyższego poziomu praktyczności.

Producent twierdzi, że dzięki temu udało się zaoszczędzić około 200 kilogramów na masie własnej. Ma to oczywiście znaczenie dla ładowności, która w przypadku e-Deliver 3 wynosi aż 905 kilogramów.

Poczta Polska otrzyma auta w wersji SWB, czyli z krótkim rozstawem osi. Na pokładzie znajduje się silnik elektryczny o mocy 120 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 255 niutonometrów.

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 fot. facebook.com/maxuspolska

Samochód ten potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 17 sekund, ale oczywiście nie jest to najważniejszy parametr w tym przypadku. Maksymalna prędkość Maxusa e-Deliver 3 to 120 km/h.

W podwoziu zamontowano akumulatory o pojemności 50,23 kWh, które naładujemy od 5 do 80 procent w 45 minut. Średnie zużycie energii wynosi 22,5 kWh/100 kilometrów, a zasięg w cyklu mieszanym to 238 kilometrów (WLTP) i 371 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP).

Kontrakt Poczty Polskiej z Arval Service Lease Polska opiewa na kwotę prawie 4 milionów złotych. Umowę zawarto na okres 36 miesięcy i obejmuje ona kompleksowy pakiet serwisowy, ubezpieczenie pojazdów oraz sezonową wymianę opon.

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 fot. facebook.com/maxuspolska

W oficjalnym cenniku Maxus Polska, model e-Deliver 3 startuje od kwoty 122 900 złotych netto. Jest to jednak egzemplarz z małą baterią o pojemności 35 kWh.

Wariant, który ma zostać dostarczony do Poczty Polskiej to już wydatek 153 900 złotych netto. Opcjonalnie możemy wybrać jedynie inny lakier za 2000 złotych, dodatkową wykładzinę w przestrzeni ładunkowej za 1000 złotych i kabel WallBoxa za 1120 złotych.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Arval Mobility Observatory, 55 procent dużych przedsiębiorstw w Polsce planuje poszerzenie swojej floty w ciągu najbliższych 3 lat. Co piąta firma zamierza w tym okresie przejść wyłącznie na auta elektryczne.

Maxus e-Deliver 3
Maxus e-Deliver 3 fot. facebook.com/maxuspolska

Oszczędny elektryczny maluch dla dostawców. Opel Rocks-e Kargo przejedzie 75 kilometrów

Mamy nadzieję, że bezemisyjne dostawczaki Poczty Polskiej nie sprawią, że czas dostawy przesyłek ulegnie pogorszeniu. Pozostaje nam liczyć na brak problemów z ładowaniem

Źródło: poczta-polska.pl / facebook.com/maxuspolska