Maserati żegna się z silnikiem V8. Ghibli 334 Ultima to najszybszy spalinowy sedan na rynku

Niestety, u wielu producentów możemy się ostatnio spotkać z „ostatnimi” edycjami danych modeli czy wersji napędowych. Dążenie do elektryfikacji wymusza ich wycofywanie.

Tak samo dzieje się z jednostką V8 w Maserati. Włosi żegnają 8-cylindrowy silnik prezentując specjalną wersję swojego mniejszego sedana i SUV-a, czyli modeli Ghibli oraz Levante.

Maserati Ghibli 334 Ultima
Maserati Ghibli 334 Ultima

Oto nowe Maserati GranTurismo Trofeo (2023) z bliska. “Nawet bez V8 brzmi nieźle” (wideo)

Maserati Ghibli 334 Ultima skrywa pod maską podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3.8 litra. Na tylną oś trafiają 572 konie mechaniczne, czyli o 8 koni mniej niż w Ghibli Trofeo.

Pomimo tego, udało się uzyskać wyższą prędkość maksymalną, która teraz wynosi 334 km/h. Jest to, według Maserati, najszybszy produkcyjny sedan z silnikiem spalinowym na świecie.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 sekundy, czyli o 0,4 sekundy mniej niż w Ghibli Trofeo. Auto wyróżnia się dodatkowym spojlerem i 21-calowymi felgami.

Maserati Levante V8 Ultima
Maserati Levante V8 Ultima

Maserati GranTurismo Trofeo PrimaSerie 2023. Limitowaną edycję “na start” kupi tylko 150 osób

Oprócz tego, do oferty wkracza SUV Maserati Levante V8 Ultima. Tutaj również kierowca będzie miał do dyspozycji moc 572 koni mechanicznych. Oba auta można zobaczyć w akcji podczas Goodwood Festival Of Speed.