Hyundai IONIQ 5 N oficjalnie. Elektryk o mocy 650 KM szarpie podczas “zmiany biegów” (wideo)

Wielu fanów marki Hyundai czekało na ten moment dość długo. Standardowa wersja elektrycznego IONIQ 5 jest z nami na rynku od 2021 roku i dopiero teraz otrzymaliśmy jej sportowy wariant oznaczony literką N.

Południowokoreański producent postarał się, aby auto dawało jak najwięcej frajdy z jazdy. Jesteśmy przekonani, że kierowcy będą wysiadali zza kółka z uśmiechem od ucha do ucha.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Tak wygląda nowy Hyundai IONIQ 5 N. Zdjęcia sportowego elektryka wyciekły przed premierą

Popracowano nad jednostkami elektrycznymi na przedniej i tylnej osi. Teraz, mamy do dyspozycji łączną moc 609 koni mechanicznych, choć nie jest to pełen potencjał.

Korzystając z ograniczonej czasowo do 10 sekund funkcji N Grin Boost, generują one równe 650 koni mechanicznych. Wtedy auto potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 260 km/h.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Hyundai IONIQ 5 N jest sztywniejszy od standardowego modelu. Zastosowano dodatkowe 42 spawy na elementach konstrukcyjnych i więcej spoiwa.

Jest też nowe zawieszenie, wzmocniony układ kierowniczy i wydajniejsze hamulce. Wszystko po to, aby kierowca poczuł się w zakrętach jak najbardziej pewnie.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Nie brakuje też zmian w oprogramowaniu, w tym między innymi nowy system hamowania rekuperacyjnego czy przełącznik „Drift Mode”. Nowym IONIQ-iem 5 N śmiało spalimy gumę pod supermarketem.

Bardzo ciekawe są również systemy N e-shift oraz N Active Sound+. Ten pierwszy symuluje pracę 8-stopniowej przekładni i potrafi wywołać charakterystyczne „szarpnięcie” w momencie, w którym w spalinówce nastąpiłaby zmiana biegu.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Towarzyszy temu oczywiście również sztuczny dźwięk jednostki napędowej. Jest on emitowany poprzez osiem głośników wewnątrz auta, oraz dwie sztuki na zewnątrz.

Do tego dochodzą też zmiany stylistyczne. Hyundai IONIQ 5 N wygląda naprawdę rasowo, dzięki zastosowaniu nowych zderzaków, lotki na klapie bagażnika i dodatkowego oklejenia. Wewnątrz mamy nową kierownicę i fotele kubełkowe.

2024 Hyundai IONIQ 5 N
2024 Hyundai IONIQ 5 N

Na pokładzie znajdziemy baterię o pojemności 84 kWh, którą możemy ładować z mocą do 350 kW. Producent nie pochwalił się niestety przewidywanym zasięgiem.

Hyundai Ioniq 5 N nie boi się toru Nurburgring. Kierowca korzysta z pełnej mocy 585 KM (wideo)

Nie wiemy też kiedy dokładnie auto trafi do sprzedaży oraz oczywiście w jakiej cenie. Najprawdopodobniej nastąpi to dopiero na początku 2024 roku.