Smart #3 2023 oficjalnie. Niemcy chcą tym autem odebrać klientów Volkswagenowi i Tesli (wideo)

Zdjęcia Smarta #3 bez kamuflażu mogliśmy już oglądać w listopadzie 2022 roku. Wszystkiemu winni byli Chińczycy, którzy udostępnili fotografie z urzędu patentowego.

Dopiero teraz przyszła pora na oficjalną premierę tego auta. Niemiecki producent zamierza nim odebrać kilku klientów, którzy już szykują się do zakupu Tesli Model Y lub Volkswagena ID.3/ID.4.

Smart #3
Smart #3

Smart #1 Brabus Performance Edition (2022) już prawie oficjalnie. Na cztery koła trafia 440 KM

Smart #3 mierzy 4400 milimetrów długości, 1800 milimetrów szerokości i 1600 milimetrów wysokości. Rozstaw osi to 2785 milimetrów, więc o 35 milimetrów więcej, niż w przypadku Smarta #1.

Deska rozdzielcza w nowym modelu jest niemal identyczna jak w mniejszej propozycji tego producenta. Na środku deski rozdzielczej widzimy dotykowy ekran o przekątnej 12,8 cala.

Smart #3
Smart #3

Oficjalnie nie wiemy nic na temat opcji napędowych. Najprawdopodobniej jednak będziemy mieli do czynienia z tymi samymi wariantami co w przypadku Smarta #1.

Bazowa odmiana wyposażona będzie więc w 272-konny silnik umieszczony na tylnej osi. Nieco później powinna do oferty dołączyć odmiana z dopiskiem Brabus, gdzie kierowca będzie miał do dyspozycji 428 koni mechanicznych i napęd na cztery koła.

Smart #3
Smart #3

440-konny Smart #1 Brabus mocno zawiódł w teście łosia. “Trudno nad nim zapanować” (wideo)

W Europie Smarta #3 zobaczymy dopiero we wrześniu, podczas targów we Frankfurcie. Klienci otrzymają pierwsze auta na początku 2024 roku.