Mercedes-Maybach S 580e (2023) oficjalnie. Hybryda plug-in przejedzie do 100 km na prądzie

Osoby kupujące najbardziej prestiżowe limuzyny raczej nie muszą się martwić wysokim zużyciem paliwa. Śmiało można więc oferować te auta z potężnymi i mocnymi jednostkami napędowymi.

Zdarzają się też jednak klienci, dla których ważna jest ekologia i czyste środowisko. Właśnie między innymi dla nich, w sprzedaży pojawiły się limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in.

Mercedes-Maybach S580e
Mercedes-Maybach S580e

Bentley Flying Spur Hybrid to najbardziej ekonomiczny model w historii marki (wideo)

Teraz do listy takich aut dołącza Mercedes-Maybach Klasy S. Model ten oznaczono symbolem S 580e i trafi on do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Pod maską ekologicznego Maybacha znajdziesz 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3.0 litrów. Generuje on moc 367 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 500 niutonometrów.

Współpracuje z nim jednostka elektryczna, która dorzuca swoje „trzy grosze” w postaci 150 koni mechanicznych i 440 niutonometrów. Łącznie kierowca otrzymuje do dyspozycji 510 koni mechanicznych i 750 niutonometrów.

2022 Mercedes-Maybach S 680 4MATIC Edition 100
2022 Mercedes-Maybach S 680 4MATIC Edition 100

Takie parametry, które trafiają wyłącznie na tylną oś, pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 28 kWh. Ma on pozwolić na przejechanie w trybie bezemisyjnym do 100 kilometrów, z prędkością do 140 km/h. Ładowanie może się odbywać z mocą do 60 kW.

Mercedes-Maybach S 680 w limitowanej wersji Haute Voiture. Kupi go tylko 150 bogaczy (wideo)

Producent zapowiedział również, że jeszcze w tym roku zobaczymy pierwszy w historii, w pełni elektryczny wariant Maybacha. Wydaje nam się jednak, że nie chodzi o Klasę S, tylko bardziej luksusowy wariant EQS SUV.