Mazda MX-30 R-EV (2023) oficjalnie. Silnik Wankla wraca do gry, ale tylko jako generator

Silnik Wankla powraca na polski rynek. Wszystko za sprawą nowego wariantu jednego z modeli Mazdy. Niestety, nie jest to żaden wyczynowy sportowiec, a miejski crossover.

Już od 16 stycznia Mazda zacznie przyjmować zamówienia na model MX-30 w wydaniu R-EV. Jest to elektryczne auto, gdzie za generator prądu służy silnik spalinowy.

Mazda MX-30 R-EV
Mazda MX-30 R-EV

Mazda CX-60 e-Skyactive (2022) oficjalnie. PHEV ma 327 KM i kosztuje od 229 900 zł (wideo)

Mamy tu do czynienia z jednostką Wankla o pojemności 803 centymetrów sześciennych, która generuje moc 74 koni mechanicznych. Silnik sam w sobie waży zaledwie 15 kilogramów.

Dzięki niemu ładowany jest akumulator o pojemności 17,8 kWh, który umożliwia pokonanie 85 kilometrów. Całkowity zasięg jest jednak dużo wyższy. 50-litrowy zbiornik paliwa pozwala na przejechanie około 600 kilometrów na jednym tankowaniu.

Mazda MX-30 R-EV
Mazda MX-30 R-EV

Kierowca ma możliwość również podładowania baterii z gniazdka czy stacji szybkiego ładowania. Maksymalna moc, jaką przyjmuje Mazda MX-30 R-EV to 36 kW.

Na przednią oś trafia moc 170 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 260 niutonometrów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 140 km/h.

Mazda MX-30 R-EV
Mazda MX-30 R-EV

Mazda CX-60 niedługo w polskich salonach. To Hybryda plug-in o mocy ponad 300 KM (wideo)

Polskie salony Mazdy zaczną przyjmować zamówienia już od 16 stycznia. Cennik Mazdy MX-30 R-EV startuje w naszym kraju od 161 100 złotych. To tyle samo, ile trzeba zapłacić za w pełni elektryczny wariant MX-30.