Mazda odkryła karty i pokazała pierwszą hybrydę typu plug-in, która będzie dostępna wkrótce w polskich salonach. To zupełnie nowy flagowy model tego japońskiego producenta.
Pod maską pracuje benzynowa, 2.5 litrowa jednostka 4-cylindrowa. Łącznie z silnikiem elektrycznym generują one 327 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Pozwala to na sprint do 100 km/h w 5,8 sekundy.
> Mazda CX-5 (2022) już w polskich salonach. Dwa silniki i 6 wersji wyposażenia. Ceny od 123 900 zł
Na pokładzie znajduje się akumulator o pojemności 17,8 kWh, który zapewni około 63 kilometry bezemisyjnej jazdy. Ładowanie z gniazdka prądem przemiennym AC będzie trwało około 4 godzin.
Wewnątrz znajdziesz sporo przestrzeni, gdyż CX-60 jest nieco większe od znanego nam doskonale CX-5. Mamy tu dwa rzędy siedzeń, ale już wkrótce do oferty dołączy jeszcze większy SUV, gdzie zmieszczą się aż trzy rzędy.
Pojemność bagażnika wynosi tutaj 570 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ta rośnie do 1 148 litrów. Wypełniając auto po sufit zmieścisz natomiast aż 1 726 litrów.
W polskich salonach jeszcze przed premierą ustawiały się kolejki. Klienci wpłacali w ciemno zaliczki, żeby tylko znaleźć się jak najwyżej w kolejce do odbioru nowego modelu.
> Wiemy ile kosztuje Mazda 2 Hybrid w Polsce. W standardzie adaptacyjny tempomat i klima
Oficjalna przedsprzedaż rozpocznie się już 9 marca, a pierwsze samochody trafią do klientów po wakacjach. Polski cennik rozpoczyna się kwotą 229 900 złotych za wersję Prime-Line.