Oto Porsche 911 Dakar (2022). “Terenówka” z Niemiec startuje w cenniku od 1 189 000 zł (wideo)

Wielu producentów wykorzysta Targi motoryzacyjne w Los Angeles do przeprowadzenia premiery nowego samochodu. Tak też właśnie zrobiło Porsche, które zaprezentowało jedną z najciekawszych odmian 911.

Porsche 911 Dakar to hołd dla uterenowionej 911’stki (nazwanej Porsche 953) biorącej udział w rajdzie Paryż-Dakar. W 1984 roku, załodze René Metge i Dominique Lemoyne udało się zwyciężyć ten piekielnie trudny wyścig.

Porsche 911 Dakar Porsche 953
Porsche 911 Dakar Porsche 953

Gemballa zaprezentuje auto wzorowane Rajdem Dakar. Uterenowiona 911 ma 750 KM (wideo)

Teraz Porsche przygotowało dla swoich klientów limitowaną odmianę współczesnej generacji 911. Tylko 2500 osób będzie mogło wejść w posiadanie Porsche 911 Dakar.

Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar

Z zewnątrz rozpoznasz je bez problemu. Mamy poszerzone nadkola, dodatkowe ucha holowania, maskę z modelu GT3 i mały spojler z tyłu. Na dachu możemy zamontować opcjonalny bagażnik i dodatkowe oświetlenie.

Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar

W tym modelu zastosowano zawieszenie pneumatyczne, które spowodowało, że prześwit wzrósł aż o 5 centymetrów. Dodatkowo, korzystając z funkcji Lift, podniesiemy auto o kolejne 3 centymetry. Możemy się tak rozpędzić do 170 km/h.

Na felgach zamontowano opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus, których bieżnik ma aż 9 milimetrów głębokości. Na przedniej osi pojawiły się 19-calowe felgi, a na tylnej o cal większe. Opcjonalnie można dokupić drogowe opony.

Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar

Świetną zabawę w terenie zapewnia podwójnie turbodoładowany bokser 6-cylindrowy o pojemności 3.0 litrów. Generuje on moc 480 koni mechanicznych oraz 570 niutonometrów momentu obrotowego.

Trafia to na wszystkie cztery koła za pomocą 8-biegowej przekładni PDK. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 3,4 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 240 km/h.

Kierowca skorzysta z dwóch nowych trybów jazdy: Rally i Off-road. Jest też specjalny tryb procedury startu, który pozwala na o 20% większy uślizg kół na luźnym podłożu.

Dodatkowo, chętni klienci mogą dokupić pakiet Rallye Design. Wtedy karoseria pomalowana jest dwoma kolorami, aby jeszcze bardziej przypominać 911’stkę z 1984 roku.

Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Carrera T 992 (2022) oficjalnie. 385 KM i 7-biegowy manual w standardzie (wideo)

Na polskiej stronie marki Porsche możesz już skonfigurować swój wymarzony egzemplarz 911 Dakar. Cena startuje od 1 189 000 złotych. Za pakiet Rallye Design trzeba dopłacić 134 053 złote.