Wielu producentów wykorzysta Targi motoryzacyjne w Los Angeles do przeprowadzenia premiery nowego samochodu. Tak też właśnie zrobiło Porsche, które zaprezentowało jedną z najciekawszych odmian 911.
Porsche 911 Dakar to hołd dla uterenowionej 911’stki (nazwanej Porsche 953) biorącej udział w rajdzie Paryż-Dakar. W 1984 roku, załodze René Metge i Dominique Lemoyne udało się zwyciężyć ten piekielnie trudny wyścig.
> Gemballa zaprezentuje auto wzorowane Rajdem Dakar. Uterenowiona 911 ma 750 KM (wideo)
Teraz Porsche przygotowało dla swoich klientów limitowaną odmianę współczesnej generacji 911. Tylko 2500 osób będzie mogło wejść w posiadanie Porsche 911 Dakar.
Z zewnątrz rozpoznasz je bez problemu. Mamy poszerzone nadkola, dodatkowe ucha holowania, maskę z modelu GT3 i mały spojler z tyłu. Na dachu możemy zamontować opcjonalny bagażnik i dodatkowe oświetlenie.
W tym modelu zastosowano zawieszenie pneumatyczne, które spowodowało, że prześwit wzrósł aż o 5 centymetrów. Dodatkowo, korzystając z funkcji Lift, podniesiemy auto o kolejne 3 centymetry. Możemy się tak rozpędzić do 170 km/h.
Na felgach zamontowano opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus, których bieżnik ma aż 9 milimetrów głębokości. Na przedniej osi pojawiły się 19-calowe felgi, a na tylnej o cal większe. Opcjonalnie można dokupić drogowe opony.
Świetną zabawę w terenie zapewnia podwójnie turbodoładowany bokser 6-cylindrowy o pojemności 3.0 litrów. Generuje on moc 480 koni mechanicznych oraz 570 niutonometrów momentu obrotowego.
Trafia to na wszystkie cztery koła za pomocą 8-biegowej przekładni PDK. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 3,4 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 240 km/h.
Kierowca skorzysta z dwóch nowych trybów jazdy: Rally i Off-road. Jest też specjalny tryb procedury startu, który pozwala na o 20% większy uślizg kół na luźnym podłożu.
Dodatkowo, chętni klienci mogą dokupić pakiet Rallye Design. Wtedy karoseria pomalowana jest dwoma kolorami, aby jeszcze bardziej przypominać 911’stkę z 1984 roku.
> Porsche 911 Carrera T 992 (2022) oficjalnie. 385 KM i 7-biegowy manual w standardzie (wideo)
Na polskiej stronie marki Porsche możesz już skonfigurować swój wymarzony egzemplarz 911 Dakar. Cena startuje od 1 189 000 złotych. Za pakiet Rallye Design trzeba dopłacić 134 053 złote.