BMW M5 E61 pojechało na hamownię. 15-latek może być dumny ze swojej kondycji (wideo)

W przypadku niektórych samochodów sportowych mamy do czynienia z różnymi trybami jazdy, które zmieniają mapę silnika, a co za tym idzie, moc oferowaną przez jednostkę napędową. Jednym z przykładów jest BMW M5 E60.

Pod maską tego modelu pracuje 5.0 litrowy silnik V10, który napędza tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni SMG. Maksymalny moment obrotowy wynosi tutaj 520 niutonometrów.

U nas nie mogłeś tego kupić. BMW M5 F10 z ręczną skrzynią daje masę frajdy z jazdy (wideo)

Kierowca sam może natomiast wybrać, z jakiej mocy chce skorzystać. Do wyboru są trzy tryby, P400, P500 i P500 Sport. W tym ostatnim mamy do dyspozycji aż 507 koni mechanicznych.

Autorzy załączonego nagrania wideo postanowili pojechać jednym z egzemplarzy BMW M5 E60 na hamownię. Tam sprawdzili poziom mocy na poszczególnych poziomach.

Oto marzenie wszystkich fanów BMW. M5 E61 Touring z manualną skrzynią biegów (wideo)

Byli ciekawi, jak 10-cylindrowa jednostka napędowa przetrwała próbę czasu po 15 latach od zjechania z linii produkcyjnej. Wyniki są naprawdę zadowalające.