U nas nie mogłeś tego kupić. BMW M5 F10 z ręczną skrzynią daje masę frajdy z jazdy (wideo)

Od momentu, gdy w 2005 roku na rynku pojawiło się BMW M5 generacji E60, model ten kojarzony jest już gównie z automatyczną skrzynią biegów. Poprzednie M-piątki oczywiście nie miały nawet takiej opcji.

Zarówno w M5 E60 jak i F10 można znaleźć ręczną przekładnię biegów, ale tylko w autach przeznaczonych na rynek amerykański. Jest ich bardzo mało i są łakomym kąskiem dla fanów tego modelu.

Oto marzenie wszystkich fanów BMW. M5 E61 Touring z manualną skrzynią biegów (wideo)

Wielu z nich żałuje, że BMW nie pozwoliło w pozostałych rejonach świata na zakup M5 w takiej konfiguracji. Manualna skrzynia jest może i wolniejsza, ale daje dużo więcej frajdy z jazdy.

Możesz tego doświadczyć oglądając załączone nagranie wideo. Jego bohaterem jest BMW M5 F10 z 6-biegową ręczną skrzynią, która podpięta jest do 4.4 litrowego, podwójnie turbodoładowanego silnika V8.

Jest to wersja standardowa, nie Competition. Mamy tu zatem do dyspozycji 560 koni mechanicznych oraz 680 niutonometrów momentu obrotowego.

Sprint do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy, czyli o 0,2 sekundy dłużej niż w przypadku egzemplarza z dwusprzęgłową skrzynią 7-stopniową. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.