Porsche 911 Sport Classic oficjalnie. Zbudują ich tylko 1250. Ma 550 KM i ręczną skrzynię (wideo)

Porsche oficjalnie wskrzesiło legendę. W 2009 roku zaprezentowano limitowaną edycję Porsche 911 generacji 997 o nazwie Sport Classic. Wtedy wyprodukowano ją w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.

Teraz mamy do czynienia z takim samym wariantem, ale stworzonym na bazie najnowszego wcielenia tego modelu, czyli 992. Konkretnie na podstawie 911 Turbo.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Tutaj widać jaki postęp wykonało Porsche. Oto wyścig wszystkich generacji 911 Turbo (wideo)

Względem Turbo mamy jednak tutaj sporo zmian. Porsche 911 Sport Classic posiada 3.7 litrowy silnik 6-cylindrowy o nieco niższej mocy. Tutaj generuje on 550 koni mechanicznych, a nie 580 jak w przypadku Turbo.

Jest też napęd wyłącznie na tylną oś oraz 7-stopniowa przekładnia manualna. Niestety, Porsche nie pochwaliło się osiągami tego wyjątkowego modelu. Jesteśmy jednak pewni, że radość z jazdy jest olbrzymia.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Porsche 911 Sport Classic wyróżnia się z tłumu szarym lakierem Sport Grey Metallic z nieco jaśniejszymi akcentami. Są też felgi Fuchs, charakterystyczny spojler 'ducktail’ oraz przetłoczenia na masce i dachu.

W tym przypadku klienci będą mogli zmienić szary kolor na: Czarny, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic lub jeden z odcieni Porsche Paint To Sample.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Wewnątrz znajdziesz fotele obite skórą i materiałem w kratę, które nawiązują do klasyki Porsche. Jest też niewielkich rozmiarów wstawka z drewna na desce rozdzielczej.

Data wprowadzenia do sprzedaży oraz polski cennik nie są jeszcze znane. Wiemy natomiast, że w Niemczech samochód będzie dostępny już w lipcu 2022 roku z ceną 274 714 euro, czyli niecałe 1 300 000 złotych.

Porsche 911 Sport Classic 992
Porsche 911 Sport Classic 992

Nie mógł opanować Porsche 911 Turbo S na starcie. 1000 KM dało mu się we znaki (wideo)

To o około 300 000 złotych więcej niż za podstawowe Porsche 911 Turbo, na którym bazuje Sport Classic. Jednak przy limitowanej produkcji do 1250 egzemplarzy nie ma się co dziwić.