Lotus uruchomił konfigurator modelu Emira. Pakiet First Edition skraca czas oczekiwania o rok

W lipcu 2021 roku Lotus pochwalił się swoim najnowszym modelem. Auto nazwane Emira to najprawdopodobniej ostatni samochód Lotusa dostępny z silnikiem spalinowym.

Klient może wybrać dwie wersje napędowe. Bazowa skrywa nad tylną osią 2.0 litrowy silnik 4-cylindrowy produkcji Mercedesa-AMG. Generuje on 365 koni mechanicznych i 430 niutonometrów momentu obrotowego.

Lotus Emira
Lotus Emira

Lotus Emira (2022) oficjalnie. To ostatni taki model w historii. Napędzany przez AMG i Toyotę

Takim Lotusem osiągniesz prędkość 100 km/h w 4,4 sekundy i rozpędzisz się do 283 km/h. Mocniejszy wariant napędzany jest 3.5 litrowym V6 zapożyczonym od Toyoty.

Tam dostajesz do dyspozycji moc 405 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 420 niutonometrów. Tutaj pierwszą setkę zobaczysz na liczniku o 0,1 sekundy wcześniej niż w wersji z 2.0. Prędkość maksymalna to 290 km/h.

Teraz poznaliśmy cennik obu wersji, w tym również specjalnej edycji First Edition, która wyróżnia się 20-calowymi felgami, reflektorami Full-LED, wykończonym tytanem układem wydechowym i kilkoma czarnymi akcentami.

Lotus Emira
Lotus Emira

W Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa, ale wystarczy wybrać się za naszą zachodnią granicę. W Niemczech ceny standardowej wersji 2.0 startują od 71 995 euro, czyli około 340 000 złotych.

Za Lotusa Emira z silnikiem 3.5 V6 zapłacisz 81 995 euro, co przekłada się na około 385 000 złotych. Wersje First Edition to wydatek 87 995 euro (413 000 zł) za wariant 2.0, oraz 95 995 euro (450 000 zł) za 3.5 V6.

2022 Lotus Emira
2022 Lotus Emira wnętrze

Wiemy już jak będzie wyglądał elektryczny SUV Lotusa. Oficjalna premiera dopiero 29 marca

Auta w wariancie First Edition pojawią się u klientów wiosną 2022 roku. Osoby, które nie zdecydowały się na ten pakiet poczekają na swojego Lotusa Emira do 2023 roku.