Po premierze nowej generacji Range Rovera, przyjdzie niedługo moment prezentacji kolejnej edycji modelu Sport. Wiemy na jej temat już nieco więcej. Range Rover Sport ma być zbudowany na platformie MLA Flex, która zapewni o połowę lepszą sztywność i będzie pracowała o 24 procent ciszej niż w obecnej generacji Sporta.
Zmiana płyty podłogowej pozwoli na zastosowanie innego silnika. Według informacji zdobytych przez brytyjską redakcję Autocar, pod maskę wariantu SVR ma trafić jednostka BMW.
Konkretnie ma to być 4.4 litrowe V8, które znamy z topowych modeli takich jak M5 czy X5 M. W swojej najmocniejszej wersji generuje ono 635 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów momentu obrotowego.
Brytyjczycy będą mieli jednak możliwość zastosowania lekkich modyfikacji, aby dostosować podwójnie turbodoładowany silnik do charakteru Range Rovera.
Obecnie Sport SVR skrywa pod maską 5.0 litrowe V8 z kompresorem, które oferuje 575 koni mechanicznych i 700 niutonometrów momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 4,5 sekundy.