Oto nowy król. Range Rover (2022) oficjalnie. V8 z BMW i redukcja szumów w zagłówkach (wideo)

Wygląd nowego Range Rovera nie był już dla Ciebie tajemnicą. Jego zdjęcia wyciekły do sieci dosłownie kilka godzin po oficjalnej zapowiedzi daty premiery. Dzisiaj już oficjalnie możemy się z Tobą podzielić większą garścią informacji.

Stylistycznie nie możemy mówić o rewolucji, a bardziej o dosyć mocnej ewolucji, szczególnie w tylnej części nadwozia. Przód auta wygląda jak większość pozostałych modeli, jest po prostu większy.

2022 Range Rover
2022 Range Rover

Nie musimy już czekać. Zdjęcia nowego Range Rovera pojawiły się dużo wcześniej. Robi “wow”

Z tyłu mamy natomiast zupełnie nowy wzór pionowych świateł oraz czarny pas, który je łączy. Jest czysto, elegancko i bardzo majestatycznie. Samochód z pewnością będzie robił wrażenie.

Wewnątrz możesz zobaczyć zupełnie nową, kierownicę o czterech ramionach, oraz jeden 13.1-calowy ekran dotykowy, którym obsłużysz wszystkie funkcje samochodu. Przed oczami natomiast dostrzeżesz 13.7 calowy wyświetlacz wirtualnego kokpitu.

2022 Range Rover
2022 Range Rover

Z ciekawostek, które zawitały na pokładzie nowego Range Rovera, warto wymienić chociażby elektrycznie otwierane i zamykane drzwi, oraz system tłumienia dźwięków otoczenia, który został umieszczony w zagłówkach.

Wybierając się często na piknik warto skorzystać z opcji rozbudowania bagażnika. Możesz zamówić specjalny pakiet, w skład którego wchodzi dodatkowe oświetlenie, głośniki oraz skórzane poduszeczki.

2022 Range Rover
2022 Range Rover
2022 Range Rover
2022 Range Rover

Auto zbudowano na platformie MLA-Flex, co pozwoli producentowi na zastosowanie silników spalinowych, układów hybrydowych plug-in, oraz napędów elektrycznych. Te dwa ostatnie pojawią się w ofercie nieco później.

Na początku w ofercie znajdą się cztery spalinowe warianty napędowe. Listę benzynowych silników otwiera wariant P400 z 6-cylindrowym 3.0 o mocy 395 koni mechanicznych i 550 niutonometrów.

Do mocniejszego P530 trafi 4.4 V8 produkcji BMW, którą znamy między innymi z X7 M50i. Kierowca otrzyma do dyspozycji 530 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów.

2022 Range Rover
2022 Range Rover

Oszczędni pewnie skierują się ku jednemu z dwóch 3.0 litrowych diesli D300 lub D350. Ten pierwszy zaoferuje 300 koni mechanicznych i 650 niutonometrów, drugi natomiast 350 koni mechanicznych i 700 niutonometrów.

Do tego mamy informacje na temat dwóch hybryd plug-in P440e oraz P510e. Oba zestawy składają się z 3.0 litrowego silnika 6-cylindrowego, 140-konnego silnika elektrycznego, oraz baterii o pojemności 38.2 kWh.

2022 Range Rover
2022 Range Rover

Słabszy wariant oferuje łączną moc 435 koni mechanicznych, mocniejszy natomiast 505 koni mechanicznych. Na samym prądzie powinniśmy przejechać około 80 kilometrów.

Standardowo każdy Range Rover wyposażony jest w napęd na cztery koła oraz skrętną tylną oś. Koła będą w stanie wychylić się o 7 stopni, co zapewni promień zawracania wynoszący tylko 11 metrów.

Manhart DP 500 wypełnia lukę stworzoną przez Land Rovera. Defender ma teraz 512 KM

Auto będzie dostępne zarówno w krótkiej jak i długiej wersji rozstawu osi, oraz w czterech wersjach wyposażenia: SE, HSE, Autobiography i First Edition.