Porsche Macan T (2022) oficjalnie. Pod maska tylko 4 “gary”, ale emocji nie zabraknie (wideo)

W samym środku wakacji 2021 roku Porsche odświeżyło gamę modelu Macan. Z oferty zniknął wariant Turbo, a najmocniejszą wersją stało się GTS, gdzie pod maską znajdziesz 2.9 litrowe V6 o mocy 440 koni mechanicznych.

Dzisiaj Niemcy zaprezentowali kolejną odmianę napędową, nazwaną Macan T. Literka T to skrót od Touring, co ma oznaczać, że tym samochodem będziesz czerpał najwięcej frajdy z szybkiego pokonywania zakrętów.

Porsche Macan T
Porsche Macan T

Kolejne elektryczne Porsche w natarciu. Nowego Macana (2023) naładujesz mocą 350 kW (wideo)

Pomoże w tym 2.0 litrowy turbodoładowany silnik 4-cylindrowy, który generuje 265 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów momentu obrotowego. Poprzez 7-stopniową skrzynię PDK przekazywane jest to na wszystkie cztery koła.

Dzięki zastosowaniu zaledwie 4-cylindrowego silnika udało się zaoszczędzić prawie 60 kilogramów masy w stosunku do modeli S i GTS, gdzie pod maską pracuje sześć „garów”.

Porsche Macan T
Porsche Macan T

Czas przyspieszenia do 100 km/h zajmuje 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Auto posiada obniżone o 15 milimetrów zawieszenie i dodatkowe stabilizatory. Ma to zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie.

Porsche Macan (2022) po faceliftingu oficjalnie. Brak wersji Turbo nie daje powodów do narzekań

Już teraz możesz złożyć zamówienie na Porsche Macana T. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach już w kwietniu. Ceny w Polsce startują od 294 000 złotych.