O marce RUF być może już kiedyś słyszałeś. To założone w 1939 roku przedsiębiorstwo, które zajmowało się głównie modyfikowaniem samochodów ze znaczkiem Porsche.
Jednym z ich najbardziej znanych modeli był zbudowany w 1987 roku RUF CTR, którego możesz znać bardziej jako Yellowbird. Jego twórca miał jeden cel, chciał zrobić auto lepsze niż Ferrari F40.
> Są tylko dwa takie Porsche 911 na świecie. To jego pierwsza wizyta na myjni od 10 lat (wideo)
Wyprodukowano wtedy tylko 29 egzemplarzy. Każdy z nich miał 3.4 litrowy silnik, który generował 469 koni mechanicznych oraz 553 niutonometry momentu obrotowego.
Był on w stanie osiągnąć 339 km/h, co oznaczało, że postawiony sobie cel został zrealizowany. Ferrari F40 rozpędzało się bowiem do 325 km/h.
Na załączonym nagraniu wideo zobaczysz współczesną interpretację RUFa CTR. Tym razem za napęd odpowiada 3.6 litrowa jednostka, która generuje aż 710 koni mechanicznych oraz 880 niutonometrów.
> Porsche 718 Cayman GT4 RS (2022) już prawie oficjalnie. Szybszy od GT4 o 23 sekundy (wideo)
Przyspieszenie od 100 do 200 km/h zajmuje tylko 5,7 sekundy, co jest świetnym wynikiem. Auto teoretycznie jest w stanie rozpędzić się do 360 km/h.