Misson R zapowiedzią elektrycznej wersji Porsche 718. Wyścigówka ma 1 088 KM

Mieliśmy nadzieję, że już teraz zobaczymy koncepcyjną wersję drogowej odmiany następcy Porsche 718 z napędem elektrycznym. Targi w Monachium stały się jednak miejscem premiery auta czysto wyścigowego.

Porsche Mission R zapowiada to, w jaki sposób będą wyglądały auta biorące udział w bezszelestnych pojedynkach na torach wyścigowych całego świata.

2022 Porsche Mission R
2022 Porsche Mission R

Kompaktowe nadwozie, przypomina swoimi rozmiarami to znane z Porsche 718 Caymana. Mission R jest od niego nieco krótszy, niższy, ale też szerszy.

Podwozie skrywa dwa silniki elektryczne. Przednia oś napędzana jest jednostką o mocy 435 koni mechanicznych, tylna natomiast otrzymuje aż 653 konie mechaniczne. Łącznie mamy zatem do dyspozycji 1 088 koni mechanicznych.

2022 Porsche Mission R
2022 Porsche Mission R

Nie są one jednak dostępne w każdym momencie. Jedynie w trybie kwalifikacyjnym wykorzystamy pełny potencjał silników, co pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w czasie poniżej 2,5 sekundy. Podczas normalnego ścigania auto będzie oferowało kierowcy stale 680 koni mechanicznych.

Taki zabieg ma zapobiec przegrzewaniu się baterii i zapewni nawet 30 minut ciągłego ścigania się. Po wyczerpaniu baterii o pojemności 80 kWh, wystarczy podłączyć auto na 15 minut, aby cieszyć się wzrostem poziomu naładowania z 5 do 80 procent.

Warto zwrócić uwagę na stylistykę Mission R. Pomijając wielkie skrzydła i dokładki z systemem DRS, właśnie tak powinien wyglądać elektryczny następca Porsche 718. Mamy nadzieję, że produkcyjną jego wersję zobaczymy już w przyszłym roku.