625 KM w Corvette Z06 to nie koniec. Nadchodzi hybryda i elektryk o mocy 1000 KM (wideo)

Corvette C8 to pierwsza generacja tego modelu, która korzysta z układu z centralnie umieszczoną jednostką napędową. Do tej pory, wszystkie Corvette skrywały silnik z przodu, pod maską.

Produkcja C8 rozpoczęła się w lutym 2020 roku, więc pora na wprowadzenie do oferty jeszcze bardziej sportowej odmiany Z06. Prototypy testowane są już na Nurburgringu.

Tak brzmi Corvette C8 Z06. Wolnossące V8 o mocy 625 KM kręci się do 9 000 obrotów (wideo)

Od razu można zauważyć wielkie skrzydło na tylnej klapie, przemodelowane zderzaki oraz aż cztery, centralnie umieszczone końcówki układu wydechowego.

Spotterzy zauważyli, że jeden z prototypów korzystał z tylnych opon Michelin Pilot Sport Cup 2 R o szerokości 345 milimetrów. To o 40 milimetrów szersze koła niż w standardowej C8.

Corvette C8 Z06
Corvette C8 Z06

Za napęd Z06 ma odpowiadać nowa, wolnossąca jednostka V8 o mocy 625 koni mechanicznych. Będzie ona w stanie kręcić się do 9 000 obrotów na minutę. Przewidywana pojemność to 5.5 litra.

Premiera Z06 powinna się odbyć w przyszłym roku, ale nie będzie to najszybsza odmiana Corvette C8. Plotki głoszą, że planowane jest wprowadzenie 650-konnej hybrydy z napędem na wszystkie koła o nazwie E-Ray.

Europejczyk pokazuje Amerykanom gdzie raki zimują. BMW M4 w pojedynku z Corvette (wideo)

To jednak nie wszystko, ma się też pojawić w pełni elektryczny, 1000-konny wariant Zora. Już wkrótce, wartości w okolicy 1 000 koni mechanicznych przestaną na kimkolwiek robić wrażenie.