Oto Lexus NX (2022). Uważaj, bo wewnątrz nie ma klamek i nie wyjdziesz, jeśli coś nadjeżdża

Nowy Lexus NX zadebiutował nad ranem, wprowadza on japońską markę na zupełnie nowy tor. Za sprawą NXa w ofercie pojawia się pierwsza hybryda typu plug-in, ale nowości jest dużo więcej.

Aż 95% elementów auta zostało przeprojektowanych albo wykonanych z nowego rodzaju materiałów. Dzięki temu Lexus NX jest lżejszy i prowadzi się dużo lepiej.

Za tym modelem mocno tęsknią klienci Lexusa. Nie znajdziesz go w polskich salonach (wideo)

Auto jest o 20 mm dłuższe oraz szersze od poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się o 30 mm co daje się odczuć wewnątrz samochodu.

2022 Lexus NX
2022 Lexus NX wnętrze

Wnętrze NXa to pierwszy przykład zastosowania filozofii projektowej Tazuna. Zakłada ona jak najmniejsze odciąganie uwagi kierowcy poprzez ograniczenie jego ruchów rąk, głowy i odwracania wzroku od drogi. Wszystkie przełączniki i interfejs zaprojektowano właśnie w taki sposób.

Co ciekawe, to pierwszy model Lexusa, w którego wnętrzu nie uświadczysz tradycyjnych klamek. Zostały one zastąpione elektronicznymi przyciskami umieszczonymi na panelach bocznych.

2022 Lexus NX
2022 Lexus NX klamka

Połączono go z systemem bezpiecznego wysiadania z auta. Jeśli czujniki martwego pola zauważą, że nadjeżdża jakiś samochód, wtedy klamka nie zadziała aby zapobiec niebezpiecznej sytuacji.

W centrum deski rozdzielczej umieszczono 9,8-calowy ekran dotykowy systemu Lexus Link Connect. Wyższe wersje wyposażenia otrzymają w standardzie aż 14-calowy wyświetlacz oraz system Lexus Link Pro.

2022 Lexus NX
2022 Lexus NX przód niebieski

Do oferty trafią aż cztery wersje silnikowe. Dwie z nich to standardowe napędy benzynowe NX 250 oraz NX 350. Pierwszy z nich to wolnossąca jednostka o pojemności 2.5 litra i mocy 199 koni mechanicznych.

NX 350 to z kolei turbodoładowany silnik 2.4 litrowy o mocy 279 koni mechanicznych. Obie wersje zespolono z 8-stopniowym automatem oraz napędem na cztery koła.

2022 Lexus NX
2022 Lexus NX tył biały

Do dyspozycji klientów jest również hybrydowy napęd w modelu NX 350h. Bazuje on na silniku 2.5 litra, łączna moc wynosi tutaj 242 konie mechaniczne. Auto dostępne będzie z napędem na przednią oś oraz elektrycznym napędem na cztery koła E-Four.

Wisienką na torcie jest nowość w ofercie Lexusa, czyli hybryda Plug-In. Model oznaczony jako NX 450 h+ korzysta z tego samego 2.5 litrowego silnika benzynowego, ale łączna moc zestawu to aż 306 koni mechanicznych. Ta odmiana dostępna jest tylko z napędem E-Four, który stale napędza tylne koła za pomocą silnika elektrycznego.

Wsadzili Lexusa LC500 Convertible do lodówki na 12 godzin. Nawet opony zamarzły (wideo)

W najmocniejszej wersji NX 450h+ Lexus jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w nieco ponad 6 sekund. Auto w trybie elektrycznym przejedzie około 63 kilometrów z prędkością maksymalną 135 km/h.