Oto Honda Civic Hatchback (2022). Ostatni model z manualem. W Polsce dopiero za rok

Po dwóch miesiącach od premiery 11. generacji Hondy Civic w wersji Sedan przyszła pora na jej 5-drzwiowego brata. Amerykańska wersja hatchbacka zadebiutowała w nocy w światowych mediach.

Za oceanem klienci mogą wybierać spośród dwóch wersji silnikowych. Tak samo jak w przypadku sedana dostępny jest wolnossący motor o pojemności 2.0 litrów i mocy 160 koni mechanicznych oraz turbodoładowana jednostka 1.5 generująca 180 koni mechanicznych.

11 gen. Hondy Civic (2021) oficjalnie. Koniec z manualem, dostępny będzie tylko automat

W naszym kraju auto zadebiutuje dopiero jesienią 2022 roku i pod maską znajdziemy tylko i wyłącznie napęd hybrydowy. Honda planuje w przyszłym roku sprzedawać w Europie tylko zelektryfikowane samochody e:HEV.

2022 Honda Civic Hatchback e:HEV
2022 Honda Civic Hatchback e:HEV przód czerwony

Możemy więc liczyć na wersję ze 109-konnym napędem bazującym na 1.5 litrowym silniku benzynowym, oraz 184-konną hybrydę z jednostką spalinową o pojemności 2.0. Takie opcje znamy już z nowego Jazza, HR-V oraz CR-V.

Wewnątrz znajdziesz w standardzie 7-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów oraz dotykowy ekran multimediów o takim samym rozmiarze. Opcjonalnie możesz zwiększyć ten pierwszy monitor do wielkości 10,2 cala, oraz poprosić o 9-calowy wyświetlacz inforozrywki.

2022 Honda Civic Hatchback
2022 Honda Civic Hatchback wnętrze

Honda oficjalnie nie pochwaliła się jeszcze pojemnością bagażnika. Według jednego z portali wartość ta spadła względem 10 generacji Civica o około 30 litrów. Chodzi o pełną przestrzeń już po złożeniu foteli, które dzielą się w proporcji 60/40.

Producent pochwalił się za to informacją, że dostęp do bagażnika jest teraz ułatwiony dzięki poszerzeniu otworu załadunkowego o ponad 4 centymetry.

Co ciekawe, Civica sedan nie zamówisz już z manualną przekładnią, natomiast w hatchbacku pozostawiono klientom taką opcję. Ręczna skrzynia biegów dostępna będzie tylko w wersji Sport i Sport Touring w obu wariantach silnikowych.

2022 Honda Civic Hatchback e:HEV
2022 Honda Civic Hatchback e:HEV tył czerwony

Nowa Honda Jazz (2020): podstawowa wersja kosztuje prawie 100 tysięcy złotych

Na nowego europejskiego Civica jeszcze niestety trochę poczekamy. Stylistycznie nie będzie się on znacząco różnił, pojawią się z pewnością inne wersje wyposażenia oraz napędu.