Oto pierwszy samochód Huawei. Model SF5 ma 551 KM, kosztuje 130 tys. zł. i celuje w Audi Q5

Podczas gdy wciąż krążą plotki o samochodzie Apple, marka Huawei po prostu zaprezentowała model SF5, który celuje m.in. w Audi Q5. Nie jest to wirtualna rzecz, ale prawdziwy samochód, które można oglądać na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Szanghaju. Rzecz jasna, Huawei nie zrobił tego samochodu sam. Nad projektem czuwali specjaliści z Cyrusa.

Huawei SF5 (2021) - przód
Huawei SF5 (2021) – przód

Pod względem wielkości i usytuowania Huawei SF5 konkuruje z Audi Q5 czy BMW X3, które są notabene bardzo popularne w Chinach. SUV ma 4,7 metra długości i 2,87 metra rozstawu osi.

Huawei SF5 (2021) - tył
Huawei SF5 (2021) – tył

Huawei SF5 jest modelem hybrydowym typu plug-in. Napęd opiera się na silniku czterocylindrowym o pojemności 1.5 l połączonym z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc tego zestawu to 551 koni mechanicznych oraz 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 4,7 sekundy. Zdecydowanie bardziej imponujący jest zasięg, który zgodnie z normami NEDC wynosi nawet ponad 1000 kilometrów (180 kilometrów na samym prądzie).

System infotainment modelu został oczywiście zaprojektowany przez chińskiego giganta technologicznego. Nazwany HiCar może integrować się za smartfonem.

Huawei SF5 (2021) - wnętrze
Huawei SF5 (2021) – wnętrze

Huawei rozpocznie sprzedaż swojej hybrydy typu plug-in pod marką Seresa w Chinach jeszcze w tym roku. Ceny w przeliczeniu będą startować od około 130 tysięcy złotych.