Oto pierwszy samochód Huawei. Model SF5 ma 551 KM, kosztuje 130 tys. zł. i celuje w Audi Q5

Podczas gdy wciąż krążą plotki o samochodzie Apple, marka Huawei po prostu zaprezentowała model SF5, który celuje m.in. w Audi Q5.

Nie jest to wirtualna rzecz, ale prawdziwy samochód, które można oglądać na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym w Szanghaju. Rzecz jasna, Huawei nie zrobił tego samochodu sam. Nad projektem czuwali specjaliści z Cyrusa.

Huawei SF5 (2021) - przód
Huawei SF5 (2021) – przód

Pod względem wielkości i usytuowania Huawei SF5 konkuruje z Audi Q5 czy BMW X3, które są notabene bardzo popularne w Chinach. SUV ma 4,7 metra długości i 2,87 metra rozstawu osi.

Huawei SF5 (2021) - tył
Huawei SF5 (2021) – tył

Huawei SF5 jest modelem hybrydowym typu plug-in. Napęd opiera się na silniku czterocylindrowym o pojemności 1.5 l połączonym z dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc tego zestawu to 551 koni mechanicznych oraz 820 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie 4,7 sekundy. Zdecydowanie bardziej imponujący jest zasięg, który zgodnie z normami NEDC wynosi nawet ponad 1000 kilometrów (180 kilometrów na samym prądzie).

> Apple CarKey: kluczyk do samochodu w telefonie debiutuje w BMW serii 5 (2021)

System infotainment modelu został oczywiście zaprojektowany przez chińskiego giganta technologicznego. Nazwany HiCar może integrować się za smartfonem.

Huawei SF5 (2021) - wnętrze
Huawei SF5 (2021) – wnętrze

Huawei rozpocznie sprzedaż swojej hybrydy typu plug-in w Chinach jeszcze w tym roku. Ceny w przeliczeniu będą startować od około 130 tysięcy złotych.