Nowe Audi Q5 po liftingu (2021): po raz pierwszy w historii debiutuje tylne oświetlenie OLED

Audi oficjalnie prezentuje nowy model Q5 2021, który otrzymał kilka zmian stylistycznych oraz łagodny układ hybrydowy (mild hybrid) w standardzie. W przyszłości będzie dostępny również wariant Q5 (PHEV), czyli model wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Nowe Q5 po liftingu trafi do sprzedaży do końca 2020 roku.

Q5 po liftingu zyskało wiele zmian w stylistyce nadwozia. Całość została upodobniona do ostatnich premier modelowych producenta z Ingolstadt, w tym do Audi RS6 Avant (pas przedni). Co ciekawe, nowe tylne światła OLED można zamówić z jednym spośród czterech dostępnych projektów. W modelu Q5 debiutuje również innowacyjna technologia Matrix LED. SUV stoi na kołach w rozmiarach od 17- do 21-cali.

Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting OLED
Audi Q5 2021 lifting OLED

Długość Q5 2021 wzrosła o 19 milimetrów do 4,68 metra. Nadwozie mierzy 1,89 metra szerokości oraz 1,66 metra wysokości przy rozstawie osi 2,82 metra. Pojemność bagażnika wynosi od 550 litrów do 1550 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting – wnętrze
Audi Q5 2021 lifting
Audi Q5 2021 lifting – infotainment

W kabinie nowego Q5 pojawił się nowy system multimedialny MIB 3 z ekranem dotykowym o rozmiarze 10,1-cala oraz cyfrowy zestaw wskaźników o rozmiarze 12,3-cala. System można sparować ze smartfonem za pomocą Android Auto oraz Apple CarPlay, natomiast za nagłośnienie odpowiada system Bang & Olufsen 705 watt. Nie brakuje także nowych systemów bezpieczeństwa oraz udoskonalonych systemów asystujących kierowcę podczas jazdy.

Audi Q5 2021 – pod maską silniki z technologią mild hybrid

Silniki 2.0 TFSI oraz 2.0 TDI będą dostępne wyłącznie z technologią miękkiej hybrydy. Zaowocowało to wzrostem mocy odpowiednio do 265 koni mechanicznych i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego (50 TFSI MHEV) oraz 204 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (40 TDI).

> Audi E-Tron S przyłapane na Nurburgringu: elektryczny SUV będzie miał ponad 500 koni mechanicznych

Model hybrydowy typu plug-in – Q5 TFSI e – oczekiwany jest na rynku na początku 2021 roku. Silnik o pojemności 2.0 l będzie współpracował z jednostką elektryczną. Łączna moc tej konfiguracji ma wynosić 299 koni mechanicznych.

Ceny Audi Q5 (2021) zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.