Oto nowy Citroen C5 X (2021). Pod maską silniczek 1.2 l. Cel? Atak na Audi A6 i BMW serii 5

Po prezentacji Peugeota 508 i eleganckiego DS 9, Francja atakuje rynek kolejną nową limuzyną o nazwie C5 X. Citroen może rywalizować z takimi modelami, jak Mercedes Klasy E, BMW serii 5 czy Audi A6.

Citroen C5 X powstał w zgodzie z aktualnie panującymi trendami stylistycznymi. Choć parametrami technicznymi auto nie różni się niczym od standardowej limuzyny, bryła nadwozia daje wrażenie obcowania z crossoverem.

Citroen C5 X (2021)
Citroen C5 X (2021) – tył

Citroen C5 X (2021) mierzy 4805 milimetrów długości, 1865 milimetrów szerokości oraz 1485 milimetrów wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2785 milimetrów. Takie wymiary oznaczają, że C5 X jest mniejszy od swoich niemieckich rywali. Auto oferuje jednak dość przyzwoitą pojemność bagażnika wynoszącą 545 litrów lub nawet 1640 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Citroen C5 X (2021)
Citroen C5 X (2021) – bok
Citroen C5 X (2021) - bagażnik
Citroen C5 X (2021) – bagażnik

Wewnątrz można znaleźć m.in. 12-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego, duży wyświetlacz head-up z tzw. „rozszerzoną rzeczywistością”, cyfrowy zestaw wskaźników oraz oddzielne przyciski do obsługi klimatyzacji.

> As z Citroena kompletnie olał policjantów. „Kijankę” wyprzedził na ciągłej z dużą prędkością (wideo)

Pod maskę nowego Citroena trafi kilka jednostek benzynowych oraz wariantów hybrydowych i hybrydowych typu plug-in. Podstawowa wersja o pojemności 1.2 l generuje 130 koni mechanicznych.

Citroen C5 X (2021)
Citroen C5 X (2021) – wnętrze

Największą popularnością będzie cieszył się najprawdopodobniej wariant plug-in hybrid o łącznej mocy 225 koni mechanicznych. Citroen C5 X PHEV 225 KM umożliwia przejechanie do 50 kilometrów w trybie elektrycznym. Silnik spalinowy może być wyłączony do prędkości 135 km/h.

> Elektryczny Citroen e-SpaceTourer (2021): pomieści dziewięć osób i przejedzie do 330 kilometrów

Warto dodać, że jak na flagowca przystało, C5 X zostało wyposażone w opatentowane zawieszenie Citroen Advance Comfort, a wersja hybrydowa typu plug-in ma nawet aktywne zawieszenie. Producent chwali się, że samochód umożliwia jedwabiście płynną jazdę na wyboistych nawierzchniach.