Jeśli najnowszy elektryczny model Audi, które bazuje na Porsche Taycan – RS E-Tron GT – nie przypadł ci do gustu, to być może przekonujące będzie dla ciebie przyspieszenie elektryka z Ingolstadt. Jest na co popatrzeć, tym bardziej, że auto napędzają aż dwa silniki elektryczne.
Łączna moc pierwszej w historii „RSki” wynosi 598 koni mechanicznych lub nawet 645 koni mechanicznych w trybie overboost. W połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 830 Nm, jednostki elektryczne pozwalają rozpędzić samochód do pierwszej setki w czasie 3,3 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h.
Najbardziej imponuje czas przyspieszenia 100-200 km/h, które wynosi zaledwie 7,05 sekundy. Pamiętaj, że mówimy o limuzynie. Dla porównania, Audi RS7 potrzebuje ponad sekundę więcej czasu na taki sam wyczyn (8,2 sekundy).
> Audi RS6 to szybki wóz, ale z tymi „kozakami” jest bez szans (wideo)
Co więcej, pomiary na załączonym materiale filmowym zostało wykonane na egzemplarzu wyposażonym w opony zimowe. Czasy przyspieszeń mogą zmienić się tylko na korzyść Audi, gdy zostaną powtórzone na sportowych oponach letnich.
https://www.youtube.com/watch?v=uUAYfoarSRo&ab_channel=Automann-TV