BMW i4 debiutuje. Ma więcej mocy niż M4 i przejedzie do 590 kilometrów bez ładowania

BMW oficjalnie zaprezentowało model i4, który jest pierwszym całkowicie elektrycznym czterodrzwiowym modelem Gran Coupe. BMW i4 (2022) będzie oferowane m.in. w wersji M Performance.

Produkcja BMW i4 ma odbywać się wyłącznie w zakładach w Monachium (Niemcy). Bawarczycy nowym elektrykiem celują przede wszystkim w Teslę Model 3.

BMW i4 M50 (2022): tył
BMW i4 M50 (2022): tył

BMW i4 zostało wyposażone w technologię eDrive piątej generacji, która po raz pierwszy zadebiutowała w nowym BMW iX3. Auto ma być oferowane w trzech wariantach mocy, z czego najmocniejszy o nazwie i4 M50 generuje 530 koni mechanicznych i 813 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na przyspieszenie do pierwszej setki w czasie poniżej 4 sekund oraz rozpędzenie samochodu do prędkości maksymalnej 200 km/h. Dla porównania, BMW M4 Competition Coupe chowa pod maską silnik o pojemności 3.0 l i mocy 510 koni mechanicznych (3,9 s do 100 km/h).

BMW i4 M50 (2022): bok
BMW i4 M50 (2022): bok
BMW i4 M50 (2022): tył
BMW i4 M50 (2022): tył

Zasięg elektryczny BMW i4 wynosi do 590 kilometrów według WLTP. Nie dotyczy on oczywiście najmocniejszego modelu, a podstawowej wersji i435 o mocy 284 koni mechanicznych. Pośrednią wersją zostanie i440 o mocy około 450 koni mechanicznych.

> BMW przygotowuje napęd hybrydowy typu plug-in z zasięgiem elektrycznym do 100 kilometrów

BMW i4 będzie wyposażone w akumulator o pojemności 80 kWh ważący 550 kilogramów. Dzięki ładowarce DC o mocy 150 kW auto można naładować do stanu 80% w czasie około 35 minut. Inżynierowie BMW chwalą się, że w 6 minut można podładować i4 na możliwość przejechania około 100 kilometrów.

Inne szczegóły, takie jak wyposażenie standardowe oraz ceny zostaną ujawnione w późniejszych tygodniach. Wkrótce powinniśmy mieć również zdjęcia wnętrza i4 (2022).