BMW przygotowuje napęd hybrydowy typu plug-in z zasięgiem elektrycznym do 100 kilometrów

BMW przygotowuje się do prezentacji kilku elektrycznych model w ciągu najbliższych trzech lat. Na rynku zadebiutują m.in. BMW iX3, I4 oraz produkcyjna wersja iNext. Taki rozwój sytuacji nie oznacza jednak, że inżynierowie BMW zapomnieli o modelach hybrydowych typu plug-in.

Pieter Nota, członek zarządu BMW, ujawnia, że firma w najbliższej przyszłości zaprezentuje napęd hybrydowy typu plug-in z możliwością poruszania się wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie do 100 kilometrów. Obecne modele dostępne na rynku pozwalają na przejechanie około 50-60 kilometrów (realne wyniki często są jeszcze niższe).

> Volvo S60 z napędem PHEV – ile kilometrów przejedzie?

Nota nie ujawnił szczegółów na temat wydajniejszego wariantu PHEV, ale dodał, że do końca roku BMW będzie oferowało dwanaście hybryd typu plug-in. Zarząd firmy spodziewa się, że do 2025 roku pojazdy zelektryfikowane będą stanowiły 15-25% globalnej sprzedaży samochodów. W Europie mówi się nawet o 25% już w 2021 roku. W 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych przekroczy 50%.

Pieter Nota - członek zarządu BMW
Pieter Nota – członek zarządu BMW

Pieter Nota nie kryje fascynacji modelami hybrydowymi typu plug-in i twierdzeniu, że oferują najlepsze z dwóch światów motoryzacji. Modele PHEV mogą pokonywać krótkie odległości przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego, jednocześnie kierowca wciąż ma możliwość organizowania długich podróży bez konieczności ładowania. Samochody wyposażone w napęd hybrydowy typu plug-in są idealne dla osób, które zamierzają dojeżdżać do pracy na prądzie, ale ze względu na obecność w rodzinie tylko jednego pojazdu, nie chcą ograniczać się w kwestii weekendowych podróży z rodziną.

Pod koniec maja BMW oficjalnie pokazało nowe BMW serii 5 po liftingu, które w wersji 545e xDrive generuje 394 koni mechanicznych. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.