Małe hothatche to ginący gatunek. Zainteresowany modelem tego typu w ostatnich miesiącach musiał do tej pory udać się do salonów Forda lub Volkswagena po Fiestę ST lub Polo GTI, ponieważ Cupra Ibiza, Audi S1 i Renault Clio RS nie są już dostępne. Debiut i20 N jest więc niespodzianką, choć od dłuższego czasu dochodziły do nas wieści na temat opracowywania najmniejszej „eNki”.
Hyundai i20 N występuje w tym samym kolorze nadwozia co większy brat i30 N – „Performance Blue”. Miejski sportowy model stoi na 18-calowych kołach i charakteryzuje się kilkoma przeróbkami stylistycznymi, w tym spojlerem dachowym, większymi wlotami powietrza czy osłoną chłodnicą z logiem „N”. i20 N dysponuje również zmodyfikowanymi tylnymi światłami, zderzakiem z dyfuzorem, trójkątnym tylnym światłem przeciwmgielnym oraz unikalnymi listwami progowymi. Model dostępny będzie w siedmiu kolorach nadwozia.
Wewnątrz nie zabrakło elementów typowych dla usportowionego samochodu, takich jak sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami, sportowej kierownicy, aluminiowych nakładek na pedały czy unikalnej grafiki zestawu wskaźników.
Hyundai i20 N (2021): silnik, moc, pojemność
Pod maską i20 N pracuje czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6 l z turbodoładowaniem, wyposażony w intercooler. Motor generuje 204 koni mechanicznych oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hyundai i20 N waży dokładnie 1190 kilogramów i przyspiesza do pierwszej setki w czasie około 6,8 sekundy (Fiesta ST osiąga setkę w 6,5 sekundy). Co istotne, nie ma możliwości wyboru automatycznej skrzyni biegów. Dostępny jest tylko 6-biegowy manual. Automat być może pojawi się w przyszłości, jeśli klienci będą zgłaszać zapotrzebowanie na taki wariant.
Hyundai i20 N dysponuje mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (N Corner Carving Differential) oraz systemem Launch Control w standardowym wyposażeniu.
Inżynierowie Hyundaia wiele uwagi poświęcili zawieszeniu, które jest dostrojone i wzmocnione, aby maksymalnie poprawić właściwości jezdne i20 N. Jeśli chodzi o hamulce, z przodu zamontowano tarcze o rozmiarze 320 milimetrów.
> Hyundai i20 N Line (2021): sportowa wersja mieszczucha generuje maksymalnie 120 koni mechanicznych
Kiedy Hyundai i20 N będzie dostępny w sprzedaży? Nowy hothatch zadebiutuje w polskich salonach na początku 2021 roku. Ceny na razie pozostają tajemnicą, choć na pewno będą konkurencyjne w stosunku do oferty Forda na Fiestę ST (model startuje 91 150 złotych).