Hyundai i20 N (2021): 204 KM i „Launch Control” w standardzie za mniej niż 90 tysięcy złotych?

Małe hothatche to ginący gatunek. Zainteresowany modelem tego typu w ostatnich miesiącach musiał do tej pory udać się do salonów Forda lub Volkswagena po Fiestę ST lub Polo GTI, ponieważ Cupra Ibiza, Audi S1 i Renault Clio RS nie są już dostępne. Debiut i20 N jest więc niespodzianką, choć od dłuższego czasu dochodziły do nas wieści na temat opracowywania najmniejszej „eNki”.

Hyundai i20 N występuje w tym samym kolorze nadwozia co większy brat i30 N – „Performance Blue”. Miejski sportowy model stoi na 18-calowych kołach i charakteryzuje się kilkoma przeróbkami stylistycznymi, w tym spojlerem dachowym, większymi wlotami powietrza czy osłoną chłodnicą z logiem „N”. i20 N dysponuje również zmodyfikowanymi tylnymi światłami, zderzakiem z dyfuzorem, trójkątnym tylnym światłem przeciwmgielnym oraz unikalnymi listwami progowymi. Model dostępny będzie w siedmiu kolorach nadwozia.

Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue

Wewnątrz nie zabrakło elementów typowych dla usportowionego samochodu, takich jak sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami, sportowej kierownicy, aluminiowych nakładek na pedały czy unikalnej grafiki zestawu wskaźników.

Hyundai i20 N (2021): silnik, moc, pojemność

Pod maską i20 N pracuje czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6 l z turbodoładowaniem, wyposażony w intercooler. Motor generuje 204 koni mechanicznych oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hyundai i20 N waży dokładnie 1190 kilogramów i przyspiesza do pierwszej setki w czasie około 6,8 sekundy (Fiesta ST osiąga setkę w 6,5 sekundy). Co istotne, nie ma możliwości wyboru automatycznej skrzyni biegów. Dostępny jest tylko 6-biegowy manual. Automat być może pojawi się w przyszłości, jeśli klienci będą zgłaszać zapotrzebowanie na taki wariant.

Hyundai i20 N (2021): Performance Blue
Hyundai i20 N (2021): Performance Blue

Hyundai i20 N dysponuje mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (N Corner Carving Differential) oraz systemem Launch Control w standardowym wyposażeniu.

Inżynierowie Hyundaia wiele uwagi poświęcili zawieszeniu, które jest dostrojone i wzmocnione, aby maksymalnie poprawić właściwości jezdne i20 N. Jeśli chodzi o hamulce, z przodu zamontowano tarcze o rozmiarze 320 milimetrów.

> Hyundai i20 N Line (2021): sportowa wersja mieszczucha generuje maksymalnie 120 koni mechanicznych

Kiedy Hyundai i20 N będzie dostępny w sprzedaży? Nowy hothatch zadebiutuje w polskich salonach na początku 2021 roku. Ceny na razie pozostają tajemnicą, choć na pewno będą konkurencyjne w stosunku do oferty Forda na Fiestę ST (model startuje 91 150 złotych).