Jeśli stoisz przed dylematem – jakie Audi RS postawić w garażu, być może pomocne będzie dla Ciebie porównanie tych dwóch piekielnie mocnych modeli. Z jednej strony RS4 Avant, jedno z najbardziej praktycznych Audi, które waży 1750 kilogramów i chowa pod maską silnik V6 o pojemności 2,9 l i mocy 450 koni mechanicznych oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą ośmiobiegowej przekładni automatycznej Tiptronic.
Z drugiej strony RS7 Sportback. Ważąca 2065 kilogramów limuzyna z Ingolstadt dysponuje jednostką o V8 biturbo o pojemności 4,0 l i mocy 600 koni mechanicznych oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku RS4 Avant, napęd jest przekazywany na wszystkie koła (quattro) – również za pomocą przekładni Tiptronic.
Okazuje się, że w pojedynku drag race RS7 Sportback nie zawsze jest w stanie wygrać z RS4 Avant (triumf wymaga pełnego skupienia kierowcy i prawidłowego uruchomienia trybu launch control). Jednak droższy i mocniejszy model nawet na chwilę nie dał nadziei kierowcy RS4 Avant z tzw. „rolki”. Warto przypomnieć, że według danych technicznych RS4 Avant przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,1 sekundy, natomiast RS7 w czasie 3,6 sekundy.
> Mercedes-AMG GT63 S vs. Audi RS7: różnica w mocy nieduża, ale w cenie kosmiczna (wideo)
RS4 Avant i RS7 Sportback – jaka jest różnica w cenie? Na polskim rynku bardziej praktyczne kombi zostało wycenione na przynajmniej 411 tysięcy złotych. RS7 Sportback to już wydatek rzędu ponad 600 tysięcy złotych.