Audi S8 po tuningu ABT (2020): ponad 5 metrów długości i tylko 3,4 sekundy do pierwszej setki

Audi S8 to jedna z najszybszych limuzyn dostępnych na rynku. Model fabryczny chowa pod maską silnik V8 o pojemności 4.0 l, który generuje 571 koni mechanicznych i został wyposażony w 48-woltową instalację elektryczną. Limuzyna z Ingolstadt seryjnie przyspiesza do pierwszej setki w czasie 3,8 sekundy, ale dla niektórych wciąż nie jest to satysfakcjonującym wynikiem. Tym bardziej, że w oficjalnej ofercie ciągle brakuje wariantu S8 Plus.

Inżynierowie firmy ABT Sportsline postanowili „podłubać” w silniku S8 i wykrzesali znacznie więcej mocy. Efektem końcowym jest podniesienie mocy do 700 koni mechanicznych i 880 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry wystarczą, aby przyspieszać do pierwszej setki w czasie zaledwie 3,4 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 270 km/h (standardowy model rozpędza się do 250 km/h). Przypomnijmy, że mówimy o ponad 5-metrowej limuzynie, która waży dokładnie 2230 kilogramów.

Audi S8 po tuningu ABT (2020)
Audi S8 po tuningu ABT (2020)

Specjaliści z ABT ulepszyli nie tylko silnik V8. Auto otrzymało również zestaw nowych 21-calowych aluminiowych felg, a także spojler zamontowany na pokrywie bagażnika wykonany z włókna węglowego. W informacji prasowej ABT zabrakło zdjęć wnętrza, ale tam na pewno pojawią się logotypy ABT (m.in. na drążku do zmiany biegów).

Audi S8 po tuningu ABT „zastępuje” S8 Plus

Audi wciąż zwleka z prezentacją mocniejszego wariantu S8 Plus. Nie wiadomo czy model w ogóle wejdzie do oferty niemieckiego producenta. Można w tym przypadku śmiało mówić o Audi S8 po tuningu ABT jako alternatywie dla brakującego w ofercie S8 Plus.

> ABT RS7-R, czyli nowe Audi RS7 Sportback o mocy 740 KM

Audi S8 po tuningu ABT (2020)

Audi S8 po tuningu ABT (2020)
Audi S8 po tuningu ABT (2020) – spojler z włókna węglowego

> Audi SQ8 po tuningu ABT Sportsline – ponad 500 KM i pierwsza setka w czasie 4,6 sekundy