Porsche oficjalnie zaprezentowało nową generację modelu 911 Targa, która będzie dostępna wyłącznie w wersjach 4 oraz 4S. Historia Porsche 911 Targa sięga 1965 roku, gdy Niemcy zaprezentowali pierwszą generację, zaledwie kilka lat po debiucie modelu 911.
Nowe Porsche 911 Targa 2021 dysponuje sześciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 3.0 l, który w modelu 911 Targa 4 generuje 385 koni mechanicznych oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub w wariancie 911 Targa 4S 450 koni mechanicznych oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany za pomocą 7-biegowej manualnej przekładni lub 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Porsche 911 Targa 4 z pakietem Sport Chrono przyspiesza do pierwszej setki w czasie 4,2 sekundy, natomiast 911 Targa 4S Sport Chrono w 3,6 sekundy. Słabsza wersja rozpędza się maksymalnie do 289 km/h, natomiast mocniejsza osiąga nawet 304 km/h.
Dach nowego Porsche 911 Targa 2021 otwiera się lub zamyka w 19 sekund do prędkości 50 km/h. Mechanizm pochodzi z poprzedniej generacji 991 i nie działa w przypadku wykrycia przeszkody w odległości do 50 centymetrów za samochodem.
Nowa Targa została wyposażona w system InnoDrive, czyli adaptacyjny tempomat, który analizuje drogę za pomocą informacji z nawigacji oraz kamer (do trzech kilometrów w przód) i dobiera odpowiednią prędkość.
Nowe Porsche 911 Targa 2021 – ile kosztuje? Cennik
Cena wersji 911 Targa 4 startuje od 128.486 euro, natomiast 911 Targa 4S od 143.956 euro. Cena obu modeli jest wyższa niż w przypadku odpowiedników poprzedniej generacji o około 1500 euro. Warto dodać, że 911 Targa 4 i 4S są najdroższymi członkami rodziny 992, oczywiście poza najmocniejszymi modelami Turbo i Turbo S.
Porsche 911 Targa 4 2021 stoi na 19-calowych kołach z przodu oraz 20-calowych z tyłu, natomiast wersja 4S została wyposażona w koła o rozmiarach odpowiednio 20- i 21-cali.
Porsche spodziewa się, że pierwsze egzemplarze 911 Targa 2021 trafią do dilerów pod koniec 2020 roku.