Mercedesy Klasy S i Klasy G przejdą do historii?

Nowe przepisy UE dotyczące emisji spalin czy hałasu silnika będą miały wpływ na wszystkich producentów samochodów. Mercedes-Benz podobno ogłosił już kilka poważnych zmian w najbliższej przyszłości, które znacznie ograniczą ofertę modelową producenta ze Stuttgartu.

Obecnie postępująca elektryfikacja modeli wymaga potężnych środków pieniężnych. Rozwiązaniem tej sytuacji jest albo współpraca i przejęcia (np. połączenie grupy PSA z FCA), ale obniżenie kosztów produkcji i wycofanie niektórych modeli z oferty (szczególnie tych z dedykowaną platformą).

Mercedes-AMG S63 2019

Mercedes-Benz jako duża i samowystarczalna marka wybierze drugą opcję, co wpłynie na redukcję liczby oferowanych samochodów. Markus Schaefer, szef działu badań i rozwoju Mercedes-Benz, powiedział: „Obecnie zastanawiamy się, jak może wyglądać nasza oferta po ogłoszeniu szeregu nowych pojazdów elektrycznych. Na pewno będziemy zmuszeni wycofać niektóre modele oraz zmodernizować napędy i zmniejszyć liczbę platform. Niektóre modele przejdą po prostu do historii”.

Mercedes-AMG S63 2019

Chociaż Schaefer nie określił, o które samochody chodzi, wiadomo że osobna platforma używana jest przez modele Klasy S i Klasy G. Te bardzo drogie w produkcji samochody będą prawdopodobnie pierwszymi, które przejdą do historii. Warto dodać, że inżynierowie już pracują nad wariantem elektrycznym EQS, który może zastąpić Klasę S. Podobnie sytuacja wygląda z EQE i Klasą E.

> Mercedes EQE, czyli elektryczna wersja Klasy E

Przypomnijmy, że w maju tego roku zakończona zostanie produkcja pickupa Klasy X, który w rzeczywistości jest pierwszą ofiara nowych norm emisji spalin.

W 2021 zacznie obowiązywać jeszcze surowsza norma Euro 7

Jeszcze w tym roku planowane jest wprowadzenie normy emisji spalin Euro 7. Od 2021 roku będzie obejmowała wszystkie sprzedawane pojazdy. Jej celem jest eliminacja samochodów emitujących powyżej 95 g/km CO2, a to oznacza, że każdy samochód osobowy nie będzie mógł spalić więcej niż 3,5 litra paliwa na każde sto przejechanych kilometrów. Silniki wysokoprężne zostaną natomiast całkowicie zakazane w samochodach osobowych.

W perspektywie najbliższych miesięcy zagrożone są więc również Mercedesy z silnikami dwunasto- i ośmiocylindrowymi (w tym AMG G63 i AMG GT).

Źródło: Autocar

Mercedes-AMG S63 2019