Jeśli benzynowy Golf GTI 2021 nie jest dla Ciebie, być może zainteresują Cię propozycje hybrydy typu plug-in lub diesla. W Genewie swój publiczny debiut zaliczą nowe Golfy GTD i GTE – oba bardzo oszczędne, a GTD z najczystszym silnikiem wysokoprężnym w historii. Co więcej, Golf GTE po raz pierwszy w historii jest tak samo mocny jak Golf GTI 2021.
Nowy Volkswagen Golf GTD 2021
Nowy Golf GTD bardzo przypomina GTI. Też zastosowano tutaj opcjonalne światła LED-owe w zderzaku przednim, ale zdradzają go podwójne końcówki układu wydechowego po lewej części samochodu (GTI ma dwie oddzielone). Wewnątrz obu wersji istnieje kilka drobnych poprawek. Jest 10-calowy wyświetlacz systemu informacyjny-rozrywkowego, ale kolory wnętrza są unikalne tylko dla tej wersji, podobnie jak w przypadku GTI i GTE. W skrócie, w GTI panuje „czerwona” atmosfera, w GTE „niebieska”, a w GTD przeważają „srebrne” kolory.
Zawieszenie Golfa GTD i GTE zostało ulepszone. Nowy system sterowania o nazwie Vehicle Dynamics Manager współpracuje z adaptacyjnym układem jezdnym, aby w trybie komfortowym auto było jeszcze bardziej komfortowe, a w trybie sportowym ostre jak brzytwa. Dostępne są cztery tryby jazdy, z czego najważniejsze to Comfort, Eco i Sport.
Jeśli chodzi o silnik, Golf GTD 2021 został wyposażony w turbodiesla o pojemności 2,0 l i mocy 197 koni mechanicznych oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (GTI ma 370 Nm). Napęd może opcjonalnie współpracować z siedmiobiegową skrzynią DSG.
Volkswagen Golf GTE 2021 – bateria, akumulator, dane techniczne
Hybrydowy Golf GTE łączy w sobie konfigurację silnika o pojemności 1,4 l i mocy 147 koni mechanicznych z jednostką elektryczną o mocy 114 koni mechanicznych. Łączne daje to 245 koni mechanicznych i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to oznacza takie same, a w przypadku maksymalnego momentu obrotowego nawet lepsze parametry od Golfa GTI. Wariant hybrydowy typu plug-in jest w stanie przejechać do 60 kilometrów w trybie bez emisyjnym do prędkości 130 km/h, a to zasługa 50% większemu akumulatorowi o pojemności 13 kWh. Przekładnia DSG o sześciu przełożeniach to jedyna możliwość przekazywania napędu.
Golf GTD oraz GTE powinny pojawić się w polskich salonach sprzedaży do końca tego roku.